Lycklig lycklig lycklig

Ja. Jag ar lycklig.
Allt borjade pa lordagen med ett valdigt impulsivt samtal till alskade Viktoria.
Har inte pratat med henne sedan hennes student & jag fick knappt fram ett ljud nar jag horde rosten pa andra sidan luren.
Tararna sprutade & hela hjartat varmdes.
Underbart blev kort & vi fck snart lagga pa.
Men oj vad det var skont.
Ett ordentligt gapskratt fick jag mig ocksa.
Med rodgratna ogon akte jag in till New York for att traffa Lotta & Emma.
Vi shoppade & at mat.

Senare akte jag hem till Feben & vi forfestade hemma hos henne.
Akte in till Soho & motte upp Sofie, Stina & Bea.
Gick pa ett par barer, sprang i regnet, forsokte fa en taxi.
Hamnade tillslut pa Mansion.
Helt utanfor vara planer,men vi dansade loss i nagon timme.
Jazzade ner mot Soho igen for lite efterfest-sug.
Hittade nagra offer som bjod pa pizza, en visning i en skatebutik & en bugg.
Akte hem till Feben & forsokte sova.
Sofies vackarklocka, som vackt mig 3 helger i rad, vackte mig denna morgon ocksa. Och i nyvaket tillstand ar det omojligt att forsta sig pa hur man stanger av! Efter 20 larmpaminnelser var jag klarvaken. Jag insag mig besegrad. Tassade upp. Kikade ut genom fonstret & mottes av stralande sol. Alla andra sov.
Bestamde mig for att aka hem & spendera dagen utomhus.
Med nastan obefintligt batteri i telefonen lyckades jag kommunicera med Lotta & fick reda pa att Sabina kommit tillbaka hit fran sin vastkustresa.
Dom tva latade sig pa stranden med Bella. Sa jag skyndade hem. Hoppade in i bilen med full strandmundering & korde mot plajjan.
Pressade& badade en stund. Skvallrade & skrattade.
Bestamde oss for att aka & ata pa skaldjursrestaurang.
Gudars sa mysigt det var!
Som att sitta i grebbestad.
Pa bryggan. Vid vattnet. Gamla klassiker strommade ur hogtalarna. Svala brisar & glada manniskor overallt.
Blev varm i hela kroppen.
Underbara vanner jag traffat har.
Njuter av livet.
  


 


Kommentarer
Postat av: lotta

magiskt! :D

2009-07-13 @ 05:13:13
URL: http://lottaandersson.devote.se
Postat av: bella

Jaa eller hur :)

Ringde dig förut idag förresten, om du undrade vems numret var! :) Puss

2009-07-14 @ 03:29:35
URL: http://buus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0