Change of plans

Det blev inget Central Park idag.
Precis nar jag skulle hoppa in i bilen & kora ivag, varnar A mig for att det ar nagon puertorico-karneval pa 5th avenue & i CP. Tydligen ett stort, vilt, fylleslag.
Kandes som att varan myiga, avslappnade picknickdag inte passade in dar.
Tur var det att vi valde bort besoket, for det har tydligen varit, just helt galet.

Vi styrde nosen mot Soho istallet.
Strosade mot Little Italy.
Fick cravings att se Brooklyn Bridge.
Hamnade i Financial District.
Trinity Church. Ground Zero. Battery Park.
Vi gick & gick & gick..
Tills vi rundat hela Manhattan & var tillbaka i Soho.
Dar kopte vi kak. Spanade pa sjukt snygga manniskor.
Inbillade mig att halften var kandisar.
Kopte underbart god kaka pa kanda Balthazar Bakery.

Sprang pa Sofie som glomt mobilen hemma & som vi forsokt na i over 2 timmar, pa H&M.
Helt galet. New York ar stort. Nastan laskigt.
Feben & Maria slot upp med oss. Vi fikade. Shoppade.
Planerade midsommar & Washingtonresan.

Solen gick ner & mina ogonlock ville gora detsamma.
Kopte sushi. Tog taget hem.

Nu ska jag sova.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Gumman! Det enda roliga som händer här är när polisen stoppar fartsyndare! Ja allt är som vanligt förutom att jag varit ute 2 dagar i rad och sprungit, som vanligt när Stadsloppet varit;) Tror jag ska försöka mej på att äta lunch på Båten idag, jag har inte varit där än. Saknar dej,nu närmar det sej...kram med extra kläm, mamma.

2009-06-15 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0