Kärlek

Det är något med mig & bröd. Vi har en konstig relation. En hatkärlek.
Jag älskar det för att det är så gott helt enkelt. Alla varianter. Nybakade fluffiga frallor, rostade, hönökaka, hemgjorda tunnbröd.
Och alla underbara pålägg. En vällagrad krämig ost, basturökt skinka, kalkon, eller perfekt kokade ägg.
Men.
Jag hatar det för att jag aldrig kan sluta äta. Och slutar jag inte äta bröd i tid, när jag egentligen är mätt, mår jag illa & blir väldigt fint uppsvälld i magen.
Just nu är ett sådant moment. När jag ser ut att vara gravid i 7:e månaden.
Snyggt. (Eller inte)
Och allt detta tack vare brödet. Pågens rasker.
Rostat, med mycket smör, ost & marmelad.
Mmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0