Jenny bakar

Vilket hel-mys jag fick till denna regniga dag.
Tog mig en promenix med lilla L nar det var uppehall i skurarna.
Han skrattade hela vagen.
Det varmde i hela hjartat. Lill-mysen. Ah sa underbar!
Sen gjorde vi ligga-pa-magen-ovningar & gosade.

Senare bestamde sig C & jag oss for att baka en kaka & det blev riktigt bra.

Elin - Det var nagot av det godaste jag atit!
Anvande oss av detta receptet

Snickerskaka
1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 dl kokosflingor
1 liter K special flingor
200 g blockchoklad

Så här gör du:
1. Krossa flingorna i en bunke. Häll ner kokosen och blanda så att flingor och kokos blir jämnt fördelade.
2. Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en stor kastrull. Rör om i kastrullen på hög värme. När allt smält - ta av kastrullen från plattan.
3. Häll ner kokos/flingblandningen i kastrullen och rör om.
4. Häll ut smeten på en bakplåtsklädd lågpanna. Platta ut smeten till en stor kaka.
5. Smält blockchokladen i vattenbad.
6. Häll den smälta chokladen över kakan.
7. Ställ in i frysen ca. 10 minuter. Ta ut och skär kakan i mindre bitar. Klart!






Kommentarer
Postat av: Ellan

I know! De är supersmarriga! Tror Tomas snart ätit upp alla jag gjorde förra helgen;).



Kram!

2009-11-26 @ 16:14:29
URL: http://ellanbloggar.blogspot.com
Postat av: Pappsen

Åhh, så nyttigt det verkar !

Antagligen jätte gott :-)

Pappa

2009-11-26 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0