Slarvmaja

Ja, det ar jag det!
Nu ligger min mobil & skumpar runt i baksatet pa en taxi har i Conneticut.
Suck & pust!
Den maste ha akt ur min vaska nar jag tog upp planboken & betalade.
Och nu svarar inte taxibolaget i telefonen.

Tur att internet finns & att min svenska mobil fortfarande fungerar sa jag kan sms:a mammis.
Och att staden har inte ar sa stor sa jag far tillbaka min telefon imorgon (forhoppningsvis)
Redan mandag imorgon.
Blir tokig pa att helgerna flyger ivag.
Ar tillbaka hemma. Mamma & Pappa ar kvar i New York, men kommer hit imorgon.
Dom kommer sova kvar en natt & det ska bli sa mysigt.
Kan inte forsta att dom ar har!

I fredags nar jag sag dom sprang jag som i en film & kastade mig i armarna pa bada tva.
Tararna sprutade & jag var sa otroligt glad.
Vi akte till lagenheten & sedan strosade vi runt i Central Park.

Jag var bjuden pa middag senare samma kvall, sa jag skickade mor & far i sang & akte vidare.
At middag pa en restaurang som heter Buddakan.
God mat & toppen sallskap.
Sedan bar det av till en Comedy Club & jag skrattade nonstop i 2 timmar.
Natten blev ganska sen & avsluades med lite tacos.

Tidigt pa lordag morgon var det dags att mota upp foraldrarna for att visa upp Manhattan.
Dom akte downton, vi mottes upp & at en fantastiskt god frukost pa Clinton Street Baking.
Tjocka pannkakor med blabar, banan, valnotter. Engelsk muffin med chokladbitar & sweet potato fries.
Matta som aldrig forr rullade vi runt & i China Town, Little Italy, Brooklyn Bridge, Frihetsgudinnan & Ground Zero.
Efter en glass bestamde vi oss for att ta en tupplur & frascha upp oss for middag senare.

Barbuto blev platsen vi at mat pa & det var annorlunda, men mysigt.
Traskade vidare till ett par barer & nar ogonlocken hangde i knavacken kastade vi in handduken.
Det blev pizza & lite glass som nattamat & sen somnade jag formodligen pa en sekund.

Fick sovmorgon medan turisterna strosade langs 5th avenue & nerat.
Motte upp dom senare i SoHo for lite shopping, kaffe & lunch.
Efter kladbyte & dusch mottes vi upp vid Times Square, at middag & hade det trevligt.

Nu ska jag hoppa i sang sa jag ar piggelin till morgondagens jobb.
Har kommer bildfest!



   Jag vann 25:- lillebror! Tjoho. Snart kan du komma!



  

 

 



 


Kommentarer
Postat av: Ida B

Myyys! :)

2009-09-21 @ 16:54:01
Postat av: Fridurt

Hallå, jag behöver kontakt med er. Vet inte om det fungerade att skicka sms till mamma förut. Sen skulle det vara bra om vi kunde boka en msn-tid, för jag har fixat tradera-bilder som du frågade efter. PUSS!

2009-09-21 @ 18:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0