Grek

Sitter uppkurad i soffan & kollar pa morgonshower pa tvn.
Har precis kokat mig min forsta kanna kaffe med min nya bryggare & skurit upp massa vattenmelon.
Kunde inte sova nu pa morgonen som vanligt, men jag kanner mig pigg anda.

Igar fick jag uppdrag att hitta en ny restaurang, vilket har blivit ett av mina storsta intressen har. Haha.
Det ar sa roligt att soka runt bland alla internetsidor & lasa omdomen, se star rates osv.
Om ni aker till New York sa rekommenderar jag Menupages.com. Riktigt bra sida!
Eller NYMAG.com.
Det finns sa manga stallen pa gator man aldrig gar, eller stallen som ser fruktansvarda ut pa framsidan, men nar man gar in ar maten underbar.
Det finns ocksa stallen dar det inte ens finns en skylt att det ar en restaurang.
Man maste liksom lista ut genom kontakter osv hur man ska ta sig in.
Det finns faktiskt en korvkiosk dar man kan ga in i en telefonautomat & lyfter man pa luren kan man oppna en dorr till en stor bar.
Vem fan kan klura ut det liksom!? haha.
Darfor alskar jag New York sa mycket!

Tillbaka till vad jag skulle beratta!
Igar hittade jag iallafall en grekisk restaurang nara oss & maten var valdigt god!
Tog oss en ol efterat pa en supermysig bakgard.
Nar vi kom hem borjade jag saklart genast riva upp alla saker som vi bestallt sa nu ser det ut som ett bombnedslag har.

Kanske borde ta tag i det..
Eller inte an.. Ska dricka min forsta kopp kaffe nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0