Cravings

Det är så härligt nu när jag kan skriva om vad som verkligen pågår i livet & hur jag känner.
Jag har tex mått illa vareviga sekund i ungefär 3 veckor.
Jag är så trött att jag vill somna närsomhelstvartsomhelst.
Jag blir så yr hipp som happ & håller på att svimma ibland. Lite läskigt.
Min midja börjar försvinna, trots att jag inte gått upp ett endaste kilo & min mage putar ut pyttelite så det ser ut som att jag gått lös på muffins, öl, pommes & doughnuts.

Men hörrni! På tal om mat.
Jag trodde att folk överdrev om detta med cravings när man är gravid.
Att det är en "ursäkt" till att svulla i fett, socker & annan skit man inte vanligtvis stoppar i munnen alltför ofta.
Men cravings finns ju påriktigt!
Och herregud vad jag har ändrat vad jag äter.
För det första så äter jag ungefär HELA TIDEN, för att inte må illa. Jag måste gnaga på något varannan timme, minst!
Såhär ser min dag ut, varje dag. Och såhär har det sett ut i ungefär 3 veckor.
Ni kan ju gissa om Andrew är innerligt trött på mig eller inte.

Frukost direkt när jag stiger upp (inte EN sekund senare) Kellogs Special K, red berries med iskall mjölk.
Frukost nummer 2. Toast med creme cheese
Frukost nummer 3. Toast med creme cheese
Lunch. Chicken noodle soup, fast fiskar bort kycklingen.
Mellis. Persikor!
Mellis. Salta kex
Tidig middag. Här har vi faktiskt ett par alternativ!
Stekt fisk med spenat, flingor med mjölk, vanilj yogurt med färska bär, toast, Burritos eller.. mm. Det är nog allt!
Nej. Jag kan äta mitt hemlagade mos också & en saftig steak också!

Sen somnar jag tidigt i soffan.

KUL TJEJ!

Förövrigt kan jag INTE äta chocklad (!?) kyckling, äpplen, minimorötter, pommes, sötsaker i allmänhet förrutom Ahlgrens bilar, ris, pasta eller Thai mat.
Bara tanken på något ovanstående får min mage att vända sig ut & in.

????


Detta är en underlig tid.
Minst sagt.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hahaha jag tycker att du är jätte skojig...



Puss o kram

2011-08-07 @ 14:49:02
Postat av: Ulle

Hahaha jag tycker att du är jätte skojig...



Puss o kram

2011-08-07 @ 17:52:12
Postat av: mammi

Precis som jag:-) älskar att läsa det här! Drömde om dej inatt vi grät och kramades, din lilla mage...längtar! Love you!

2011-08-07 @ 22:04:48
Postat av: Fatima

Åh, vad kul att du skriver. För undefär ett år sen blev jag gravid, men jag visste inget än på några veckor. Nu minns jag tillbaka. Jag kände mig som en bakfull halvdöd person från vecka 7 till vecka 13 ungefär, men sen vände det. Och så minns jag den sega väntan på att få en mage och se gravid ut och inte bara chipssvullen ut. Jag åt popcorn ungefär varje kväll, och så hade jag crawings för citrusfrukter. Kokt ägg som jag annars äter till frulle fick det att vända sig i magen. Urk! Finns skorpor i USA? Skorpor och te är mitt bästa mot illamående. Och håll ut med den förlamande tröttheten, för många går den över.

2011-08-08 @ 07:00:40
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0