Gravidfågor

Hur många ultraljud går man på i NYC? Här är det bara ett runt v 18 om allt är normalt och ser bra ut. Vill man ha fler så får man be om det/tjata. Intressant att jämföra! Har du nån "egen" barnmorska som du träffar varje gång (här, 1 gång/månad). Hälsningar nyfiken.

 

Åh vad jag älskar gravidfrågor!

Såhär är det.

Vi kommer gå på ultraljud var 4:e vecka ungefär. Första var vid 8 veckor, andra på fredag när jag är 12, nästa vid v. 16 ungefär osv osv. Så UNDERBART! Kan inte tänka mig att bara få se bebisen 1 gång?! Vi får fina bilder utskrivna varje gång också vilket är fantastiskt att ha!

Jag har en privatläkare eftersom vi kan, genom Andrews försäkring via hans företag. Det är en väldigt bra försäkring som kommer betala för allt genom hela graviditeten till födsel.

Normal skulle hela proceduren kunna gå på hundratusentals kronor..

Vill jag ha fler besök/undersökningar så är det bara att boka in.

Jag kommer föda på ett väldigt fint sjukhus & är otroligt nöjd med hela situationen!

 

Det var nog allt.

Fråga så gärna mer om ni vill!

Puss&Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0