Just ja!

Glömde ju berätta att jag fick uppleva min första jordbävning igår!
Lägenheten började skaka & allt vibrerade en stund, sen slutade det.
Inget allvarligt hände vad jag vet, här i New York.
Det var känningar från ett skalv i Virginia tydligen.
Hoppas att alla människor mår bra & att det inte blev några stora skador.

Andrew har alltid försökt att trycka i mig att naturkatastrofer händer inte här.
Jag antar att det är eftersom jag är livrädd för tornados & allt sånt.
Dom är ju så mäktiga, gör så mycket skada & kan ta så många liv.
Läskigt att det faktiskt kan ske!

Igår var telefonlinjer & internet helt stoppat för ett tag.
Ungefär som på nyår kring 12-slaget i Sverige.
Eftersom vi snart kommer ha en liten mini i familjen, så började vi fundera på en familje-plan.
Om något stort skulle hända & alla telefonlinjer/internet är ockuperade/dör, så måste vi ha någon slags plan om vem vi bör kontakta utanför New York & vart vi ska mötas upp.
Lite otäckt att tänka på, men det är nog skönt att ha någonting att gå efter OM något skulle hända.
Hemska tanke.

Usch vilket ledsamt inlägg detta blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0