Kan ni gissa..

.. vad jag pysslar med? :)



PIZZASALLAD!
Mmhmhmmmm



Lite lurigt var det dock.
Svenska recept säger att man ska använda sig av vitvinsvinäger eller ättika.
I butikerna fanns bara White Vinegar.
Vilket enligt google inte är samma sak som vitvinsvinäger, men man kan använda det som substitut & översätter man ättika, blir det Vinegar.
Så jag vet inte riktigt vad det blir.
Ibland är det bra rörigt med språk.

Och jag köpte färdigstrimlad vitkål & vikten var i lbs såklart.
Svenska recepten är efter deciliter.
Det är väldigt svårt att filura ut vikt till volym när det inte är vatten, mjöl, socker o dyl.
Och självklart finns inte decilitermått utan är här det cups som gäller.

Håller alla tummar att det kommer smaka helt amazing imorgon dock.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gör som kocken, kör på känn ;) puss

2011-08-11 @ 18:22:01
Postat av: Sara

Kan du inte köpa svenska/europeiska mått på IKEA? De borde sälja sånt tycker man iaf.

2011-08-11 @ 22:22:41
Postat av: Jenny

Hanna - Det var det jag gjorde tillslut :) Och det blev ganska bra! Tjoho! :D Puss



Sara - Jovisst finns dom på IKEA & jag har massor hemma, men jag var inte hemma när jag lagade salladen.. :)

2011-08-12 @ 02:23:23
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0