Sådärja

Mally vart godkänd så nu får hela familjen flyga nästa fredag.
Tjoho! :)

Sitter här med en äggmacka nu & kollar bio-tider.
Vi ska åka till East Village, äta lunch på favorit kina-haket & se någon film är det tänkt.
Julshoppingen är färdig så vi kan bara slappa denna helgen.
Så skööönt!
Sen vill jag nog ta mig en kik på Sockerbit för något Svenskt gott inför jul.
Även om jag inte tycker om sötsaker just nu, vill jag liksom bara ha det i närheten för att det är från Sverige, haha.

På tal om svenskt! Måste fylla på med vaniljsocker, aromat & bearnaisesås.
Mamma? Pappa?
Någon som känner sig snäll? :)
Jag kan skicka tillbaka något amerikanskt som tack.

Kommentarer
Postat av: Anna I usa

Knorrs pulver bea sås finns I de flesta "vanliga" mat butiker.. :)

Om du gillar den sorten förstås!

2011-12-18 @ 05:30:12
URL: http://annaedback.blogg.se/
Postat av: Therese

Vaniljsocker går enkelt att göra själv!



Det enda du behöver är 1 kg strösocker och 2-3 vaniljstänger (skrapa ur vaniljstängerna och släng sedan ner "skalet" också) körs tillsammans i en mixer så att det blir finfördelat. Enda skillnaden är att du ungefär får använda dubbelt så mycket vaniljsocker som du vanligtvis använder. Det är riktigt drygt!

2011-12-18 @ 08:55:29
Postat av: Jenny - gravid i New York

Anna - Det är den jag vill ha men det finns inte där vi bor just nu tyvärr. Orkar inte åka över halva manhattan för att köpa pulversås ;)



Therese - Oj vilket bra tips! Det visste jag inte! :) Tack!

2011-12-18 @ 15:14:55
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Jenny - gravid i New York

Anna - Det är den jag vill ha men det finns inte där vi bor just nu tyvärr. Orkar inte åka över halva manhattan för att köpa pulversås ;)



Therese - Oj vilket bra tips! Det visste jag inte! :) Tack!

2011-12-18 @ 15:18:17
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0