Bowlmor

Fetingtumme NER får Bowlmor vid Union Square.
Att bowla är såklart alltid roligt, men inte när man i slutändan får betala galet mycket pengar för 2 serier.
Så, vi ckeckade in, hade betalt för en timme, satte oss ner i baren för att beställa lite snacks & drinkar.
En pitcher öl kostade $24, snack-talrik för 4 pers $25, vilket lät som en okej deal, men när allt kommer ut, är det miniministorlek på allt.
Vi är glada ändå & traskar bort till vår bana när den är redo & på vägen ska vi hämta skor.
$13 extra per sko-par!? Borde detta inte ingå i en timmes bowling? Finns det folk som har med sig egna skor & därför inte behöver låna? WEIRD!
Vi bowlade dock så det stod härliga till & hade superkul!

När vi sedan var färdiga med 2 serier & går för att checka ut, så säger dom att vi ska betala $50, för övertid!?
Okej. Så vart jag än varit i hela mitt liv, stänger bowlingplatsen av banans funktion, när timmen man betalat för är över.
Här fick jag nog.
Vanligtvis brukar jag inte klaga för att få pengar tillbaka på ett sådant ställe, men det kändes som att dom pressade ut pengar på allt som går att pressa ut pengar på. Det är ju lite i en turist-zoon, så det förvånade mig inte. Jag behövde inte argumentera mycket alls, utan dom höll bara med mig när jag förklarade, sa förlåt & jag fick pengar tillbaka.
Det var som sagt ganska mycket turister på detta stället & det gör mig ledsen att dom försöker "lura" folk på pengar.

Så mitt tips är att INTE gå dit.
Kvällen kommer sluta i en nota på många många $$.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0