Super Bowl

Idag är det Super Bowl.
Detta är den största (?), amerikanska fotbollsmatchen i USA.
Ända sedan 1967 har den spelats just denna tidsperiod på året.
Det är folkfest & ett himla ståhej överallt.
Folk är i exstas & har planerat fester osv i evigheter.
Jag som aldrig sett en enda match i hela mitt liv, kunde inte bry mig mindre, men jag hakar på ändå.
Varför inte liksom?
Dock kommer jag inte ägna mycket energi åt matchen utan sitta klistrad i reklamerna.
Detta är det roliga med hela grejen.
Stora företag sparar sina bästa & största reklamsatsningar till denna kväll.
Det är tävlingar om vem som hade den bästa reklamfilmen, dom pratar om det på nyheterna i skrivande stund, det kommer analyseras om dom i tidningarna imorgon, ja, det är ungefär lika stort som själva matchen.

Så vi ska ha vänner över för pizza, öl, snacks & soffhäng hela kvällen.
Tur har jag att ingen av dom är fotbollsfanatiker, utan vi alla försöker bara hitta en ursäkt till alla ovannämnda gottigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0