Jag måste berätta för er

Angående gåradens utelåsning.
Det har hänt förut.
Att jag blivit utelåst altså.
Jag tror jag var 15-någonting?
Och jag hade glassat hela dagen på stranden med mina supercoola vänner.
Precis när vi lämnade stranden, mötte jag övriga familjen som kom för att njuta av eftermiddags-solen ett par timmar.
Jag dissade dom totalt & fick skjuts hem utav min storebrors 18-åriga kompis & var SÅ nöjd.
Mega-cool var jag.
När jag sagt hejdå till mina mega-coola vänner kom kissattacken.
Ni vet när man är så kissnödig för att man inte kissat på hela dagen & bara MÅSTE kissa NU!
Inte kunde man varken kissa, äta eller dricka, i närheten av megacoola människor.

När jag inser att min nyckel fattas blev jag om än möjligt ännu mer kissnödig.
Och törstig. Och hungrig.

Där slutade min hjärna att fungera.

Jag började dra i alla dörrar runt huset för att se om någon var öppen.
Kollade alla fönster gjorde jag också & började tänka Mc.Gyver tankar på hur man kan fiffla upp ett fönster utan att krossa glaset.
Jag kollade alla ställen vi gömde extranycklar men där fanns ingenting.

Så kom jag på den geniala iden att ta en stege & klättra upp på balkongen för den dörren var ju alltid öppen!
Så jag klättrade upp.
Precis när jag hasar mig över räcket, faller stegen ner.
Och balkongdörren var låst.
Tar upp mobilen & inser att den dör om ungefär en sekund.
Hinner ett snabbt, osammanhängande, samtal till mamma, sen stängs den av.
Så där satt jag.
Så kissnödig.
Och solen bara stekte.

Försökte ropa efter någon granne, men det fanns inte en människa i sikte.
Funderade på att kissa på balkongen, men insåg att det är lite väl äckligt.
Så där satt jag & mediterade för att inte kissa på mig, i vad som kändes som en evighet.

Tillslut kom hela familjen hem & skrattade åt mig.
Jag ville grina.

Efter den händelsen är jag lite mer noga att se till att nyckeln finns i väskan.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha priceless!

2011-07-03 @ 00:24:01
URL: http://annaspointofview.blogg.se/
Postat av: Ida B

Hahahaha!

2011-07-03 @ 10:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0