Vad blir det?!

Näej hörrni.
Detta är ju inte roligt alls.
Jag cyklade hem i ren panik för att himlen var alldeles svart. Vinden blåste så starkt att jag nästan stod stilla & ögonen var fyllda med grus & skräp.
Nästan hemma börjar det regna. Ös-regna!
Precis när jag kommer in i garaget, går min väska sönder som jag har proppat full till bredden med mat.
Genomblöt & med trasig väska öppnar jag dörren till en hund som är akut-kissnödig.
Hoppar i gummistövlar & springer ner med honom för att inse att det nu är STORM ute.
Försöker gå ut ändå, men stackars Mally flög nästan iväg. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig, men fick smått panik för jag visste att han behövde kissa.
Så det slutade med att han kissade i lobbyn..
Efter att ha väntat ut det värsta ovädret fick han springa av sina små ben.
Då ringer Andrew & säger att stället vi ska beställa mat ifrån är stängt idag & vi försöker hitta på ett nytt ställe.
Vilket inte är så himla svårt eftersom vi bor i New York, hallå liksom?!
Men hungriga & irriterade som vi båda är, börjar vi halvskrika till varandra. Helt. Totalt. Superonödigt.
Sen blev vi sams & beställde hamburgare.
Och så gick jag för att köpa dricka till helgen, då börjar det regna igen.
Hunden tänkte börja kissa i affären & jag var fullpackad med varor & fortfarande genomblöt, så jag höll nästan på att börja grina.
Men hem kom jag.
Sen kom mannen.
Hunden fick ett bad & är helt sjövild nu.
Jag har en burgare i magen.
Choklad-kladd-muffins i ugnen & snart kan jag andas igen.

Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Hej och hå, FÖRSTÅR om det kändes lite som droppen med det ev kisseriet i affären...! Lät som en väldigt bra avslutning ändå :-)



Hoppas det är bra med dig annars! KRAM

2011-06-10 @ 11:05:30
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojdå! Det låter jobbigt det där.. varför är det alltid så att allting går fel på en gång??

2011-06-10 @ 13:44:53
URL: http://annaspointofview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0