Döda blommor

Jag vet inte vad det är för fel på mig, men mina blommor i fönstrena bara dör.
Det skulle vattnas en gång i veckan & det gör jag, jag skulle ta ur dom ur lillkrukan & stoppa i storkrukan efter ett par månader, det gjorde jag också.
Dom ska stå i solljus & våra fönster är bästa platsen.
Likförbannat så står dom där & lyser med sina gula, halvdöda, blad.
WHY!?
Jag blir tokig!
Självklart är det inte några pampiga växter vi pratar om, utan sådanadär gröna bladgrejer som överlever allt.
Dom bara prunkar i all evighet i alla andras hem & skulle lätt klara att leva i öknen.
Jag har ALDRIG haft en blomma som överlevt. En av mina kaktusar dog faktiskt i min ungdom.
Eller, vet ni. En blomma minns jag faktiskt.
Och den tyckte jag inte ens om.
Det var någon röd stor jäkel som jag aldrig vattnade för jag ville bli av med den & det bara poppade upp nya röda blommor varje dag ungefär, i en evighet! (okej det var lite överdrift)
Men varför kan inte domhär ganska fula växterna bara vara nöjda med sitt liv i Caza Jenny!?


Kommentarer
Postat av: Therese

Du kanske ger dom för mycket vatten? :) Kram

2011-03-03 @ 15:36:17
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har samma jävvvla problem, jag går efter alla råd jag får men lik förbannat dödar jag dom!

2011-03-03 @ 21:34:31
Postat av: Jenny

Therese - Men hur vet man vad som är för mycket, för lite, eller lagom!? Jag blir TOKIG! haha



Hanna - Platsblommor kanske vi ska satsa på?

2011-03-04 @ 03:56:01
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Nea

Garderobsblommor ska vara svåra att döda. Min har levt i 5 år nu! :) Finns på IKEA.

2011-03-04 @ 13:32:15
URL: http://n34.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nea - Det är ju dom jag har! haha! Dom är stendöda!

2011-03-04 @ 14:49:43
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Nea

Då finns det nog inget som hjälper ;P

2011-03-04 @ 15:24:14
URL: http://n34.blogg.se/
Postat av: Therese

Men oj då, är det garderobsblommor du lyckats ta död på? :O Du är inte dålig du ;P



Bladen blir mörkare ju mindre ljus den får.

Om det är bladen längst ner som gulnar kan det vara för att den blir övervattnad och då måste man dra ner på vattnet annars kan den ruttna.

Den kan lagra vatten för senare behov så det gör inget om den torkar ut emellanåt.

Vattna inte så att jorden blir för blöt, lätt fuktig räcker gott och väl.

Min garderobsblomma ska vara glad om den får vatten varannan vecka, jorden är så torr att det nästan dammar om den ;)

Ibland (en hel gång) har den blivit ordentligt genomvattnad, då ställde jag den i duschen, i bara innerkrukan, och duschade den rejält och sen fick den stå där och rinna av ett par timmar.



Hoppas du lyckas få liv i dom igen :) Men om hoppet är ute med dom så kan jag tipsa om Fredskalla.

Dom talar om när dom är törstiga för då sjunker bladen så den ser rätt vissen ut, men reser sig efter en liten stund igen när dom blivit vattnade. Såna blommor som varnar om att dom tänker dö inom en snar framtid om dom inte får vatten gillar jag! ;)

Sen blommar den och växer väldigt fort, så den är lite rolig så också.

Kram!

2011-03-05 @ 20:44:41
URL: http://kamtroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0