Godis!

Jag är är helt lyrisk!
Och hög på socker. Haha.
Vad mysigt det var att traska in i en Svensk butik, mitt i New York, fullproppat med svenskt lösgodis.




"Sockerbit", ligger på 89th Christopher Street, nära Bleeker Street.
Jag är alltid lite vilsen i West Village, så det tur att vi har iPhones!

Efter jag dreglat klart över allt godis & noggrant berättat för Andrew vilka godisar jag gillade mest när jag var liten, systers, mammas, pappas, lillebrors-favoriter osv, gick vi några gator ner till Bare Burger, för en sen lunch.
Där är allt organiskt & helt rent från alla jobbiga kemikalier dom vanligtvis proppar i maten här.
Och allt är fantastiskt gott!



Världens finaste man! (med iPhone i högsta hugg såklart)
Men det gjorde inget efter att han så vänligt lyssnat på mitt godistjaffs.

Kommentarer
Postat av: kajsa

vad härligt med en lösgodisbutik mitt i ny!

2011-03-27 @ 14:03:28
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Kajsa - Så himlans mysigt! :)

2011-03-27 @ 16:56:16
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag var precis inne på Sandras blogg och såg inlägget om Sockerbit, och därmed också din kommentar om att du skulle ta dig dit. Väl inne på din blogg ser jag att du är bosatt i New York, vilket ju ändå kan förstås av din kommentar på Niotillfem men vet du.. Jag blir så lycklig varje gång jag hittar en blogg liknande din. Jag blir så inspirerad för jag vill också bo i New York. Och vem vill inte det kanske du undrar, och säkert är det så. Många vill bo i New York. Jag personligen har aldrig varit där men jag har alltid känt en dragning till staden med stort S. Jag ska dit i juni. Jag ska dit i 10 dagar själv och jag ska springa New York Mini Marathon! Det kommer bli grymt! Något som också kommer bli grymt är när jag traskar omkring i staden och känner att jag känner mig så hemma på stadens gator som jag alltid har trott att jag skulle göra...



Kolla gärna in min blogg och skriv ett litet svar. :)

2011-03-28 @ 15:41:43
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hannah- Vad roligt! :) Stort stort lycka till med halv Maran!

2011-03-29 @ 02:47:19
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0