Jag saknar!

När jag cyklar hem, brukar det dyka upp två lukter som gör att jag börjar tok-sakna hemma, familjen, Sverige..
Ett av ställena är ett industriområde som ser ganska nedlagt ut, men somliga dagar luktar det bröd.
Nybakat bröd.
Mammas bröd luktar det.
ÅH vad jag vill ha mammas bröd! Nybakade tunnbröd eller tekakor.
Det andra stället är precis innan jag svänger in i garaget & jag har ingen aning om vart det kommer ifrån, men det luktar vaniljbullar.
Jag tycker inte om vaniljbullar, men på en millisekund tänker mig hjärna på min fina, fina, lillasyster som älskar dessa bakverk.
Och det gör lite ont i hjärtat, samtidigt som det är så himla fint att jag på min cykeltur hem, kan bli så påmind av saker jag älskar så mycket.

Så just nu sitter jag & tänker lite extra på alla er där hemma.
Lite jobbigt är det men ändå känns det bra att jag har så många människor jag älskar så innerligt.








Kommentarer
Postat av: Dill

<3

2011-03-22 @ 09:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0