Onsdag

Extremt fin rubrik idag.
Jag tycker att det där med rubriker är så svårt!
Jaja.
Jag vaknade upp & kände mig ganska okej imorse!
Tjohooo!
Äntligen!
Men jag ska väl inte ropa hej riktigt än. Man vet aldrig om viruset vill göra sig påmint med en sista febersläng, så jag tar det himlans lungt idag igen.

Onsdag & jobb.
Inget speciellt händer just nu.
Sitter mest & kollar runt på saker jag vill göra till sommaren.
Förutom alla våra resor vill jag här i New York, ligga på en filt & kolla på bio i parken, gå "The High Line", se en gratis teaterföreställning i Central Park, cykla till Coney Island & gå på tivoli, åka till Queens & sitta utomhus i deras stora utomhus-ölhall & jag längtar megamycket efter att ta min solstol under armen på lediga dagar för att traska upp på taket med en bok & en kopp kaffe & bara läsa & njuta i timmar!



Finfina utsikten från taket..


Kommentarer
Postat av: Hannah

Men jisses! Hur fint bor ni egentligen!? Häftigt, må jag säga! Dina planer för sommaren i NY inspirerar mig :D

Förövrigt så har jag också jävligt svårt med alla rubriker.. Ja du ser väl själv om du kikar på min sida, haha.

2011-03-30 @ 13:59:11
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha. Inte något supermärkvärdigt ställe, men utsikten är underbar! :)

2011-03-31 @ 01:36:02
Postat av: Hannah

Ja och det är ju inte bara boendet i sig som gör stället, utan området, grannar, den man har äran att bo med och ja, utsikten. Iaf om man bor i New York. Jag är sjukt imponerad över fönstren! Sjukt snygga!! Mer foton!! :)



Är det mitt jisses som du syftar på i ditt svenska-uttryck-inlägg? ;) Jag har absolut ingen aning varifrån de kommer...men på en sida står det såhär om religionsrelaterade uttryck:



"Därför att Sverige förr i tiden var ett kristet land, där de himmelska orden var tillåtna som svordomar, medan de helvetiska ansågs förbjudna att använda"



Det kanske kan ha en förklaring till varför Herregud och Jisses(Jesus) används. Helvete måste ha kommit av att man verkligen INTE fick säga det. Man ska ju alltid trotsa liksom. :)



Måste fråga. Vilken håla kommer du ifrån? ;)

2011-03-31 @ 09:54:02
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ja och det är ju så mycket mer än själva boendet som gör trivseln. Området, grannar, den man har äran att bo tillsammans med och så ja, utsikten om man har tur. Jag är sjukt imponerad av fönstrena! Sjukt snygga!!



Är det mitt jisses du refererar till i ditt inlägg om svenska utttryck? ;) Jag har ingen aning om var de kommer ifrån men det var nån som skrev såhär om varifrån t.ex Herregud och Jisses(Jesus) kommer:



"Därför att Sverige förr i tiden var ett kristet land, där de himmelska orden var tillåtna som svordomar, medan de helvetiska ansågs förbjudna att använda"



Det kan ju förklara en del. Dock inte varför ord som helvete används.. Fast det är klart att man ska trotsa det man inte får göra/säga. :)



Måste fråga. Vilken håla är det du kommer ifrån? :)

2011-03-31 @ 10:10:57
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ja nåt av dom där kan du ju ta bort.. Jäkla knäppa blogg.se

2011-04-01 @ 09:18:59
Postat av: Jenny

Hannah- min blogg är ur kontroll med enbart iPad, haha. Vänta tills min Mac kommer tillbaka ikväll, då kommer allt bli som vanligt! :)

2011-04-01 @ 14:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0