Oturs-dag

Nu ska ni få höra mina fina läsare vad Jenny varit med om denna morgon.
Solen sken & jag var på topphumör.
Frukostmackan låg i magen & ett par koppar kaffe framför nyhetsmorgon gjorde min morgon ännu bättre.
Bestämde mig för att cykla till mataffären eftersom vädret är så fint, innan Yogan så jag skulle ha hela eftermiddagen att bara pyssla här hemma innan det är musikal-dags.
Jag säger hejdå till Andrew & börjar traska mot cykelförrådet.
Då kommer jag på att vi måste ju betala hyran!
Jag kan inte göra detta eftersom det är Andrews checkar vi betalar med (stenålder, eller hur?)
Så jag börjar springa efter honom, ringer om en galning & när jag kommer ikapp, skrattar han bara för jag ser helt galen ut & förklarar att vi har tillpå söndag på oss.
Jag andas ut, traskar återigen mot cykelförrådet & hoppar upp på Bettan.
Börjar trampa mot Manhattan & njuter av solen.
Då känner jag att något är annorlunda med cykeln.
OCH DÅ TRILLAR TRAMPAN AV!!
Hur jobbigt är inte det!?
Här står jag mitt på cykelvägen med en trampa i ena handen.
Bestämmer mig för att gå istället & lämna in cykeln på lagning.
Väl framme hittar jag inte cykelstället. Ringer Andrew. Jag är såklart flera kvarter ifrån & dom öppnar inte förrän 12.
Jag låser cykeln vid närmsta stolpe & svär ganska högt eftersom jag nu kanske missar Yogan & dessutom måste åka tillbaka för att lämna in cykeln efter lunch. (Hejdå lugna pysseleftermiddag..)
Halvrpringer till mataffären, handlar all mat på ungefär 1 minut.
Springer till tåget.
Väntar på försenat tåg.
Blir stressad så jag håller på att svimma.
Men tillslut kom det, jag kom hem & jag har precis 5 minuter på mig att rulla ihop Yoga-mattan & kila iväg.

Thank God!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0