Wicked

Jag var så osäker om jag skulle tycka om att gå på Broadwaymusikal.
3 timmars sitta still & lyssna på sång.
Men herre min get vad BRA det var!
Inte en enda gång tittade jag på klockan & jag var som helt förtrollad av hela upplevelsen.
Vi såg som sagt Wicked & den var helt magisk.
Den handlar om den elaka häxan, Elphaba, från The Wizard Of Oz & hur hennes liv såg ut från start.
Det är en kärlek & vänskapshistoria & åååh allt var bara så bra.
Jag vet inte hur jag med ord skulle kunna beskriva hur bra det var!
Som en vacker Disneyfilm, live.
Bara gå & se den om ni får tillfälle!

Lägger upp lite bilder vi tog med Andrews iPhone när han vaknat.

Och här kommer bilderna.. :)

Jagdrack Vodka soda ut Wickedmuggar



Kulisserna var helt outstanding!



Ser ni draken uppe i taket? Den flaxade & höll på när det blev läskigt.



Scenen var så stor!



Här är kartan över landet OZ.



Man får självklart inte ta bilder under föreställningen så vi har bara på scenen innan.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Tack för en jätte fin och rlig blogg! :)

Gissar på att Wicked var riktigt bra! Var det mycket dans i den?

Själv ska jag tillbaka till NY nu i 3 månader och dansa, så alla tips om bra restauranger, shopping mm tas tacksamt emot!!! :)

Mvh Nathalie

2011-03-05 @ 17:35:44
Postat av: Jenny

Tack Nattis! Vad glad jag blir!

Wicked var så fantastiskt bra & den är blandad med massa dans, sång, vanligt prat & jaa.. Du måste se den om du åker hit! :)

Jag kommer uppdatera mer flitigt om allt jag tycker om så håll utkik under New York-kategorin!

vad roligt att du ska hit! Det är en fantastisk stad!

2011-03-05 @ 18:02:27
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Nattis

Vad kul! :)

Ja, har velat se den länge, så ska försöka hinna se den nu denna gången!

Ja, det kommer jag göra!

Ja, det är något magiskt med den staden, var där i höstas i 3 månader och så fort jag kom hem ville jag bara tillbaka! Och som tur är ska jag det nu...hahha! ;)

Hoppas du får en trevlig helg! :)

2011-03-05 @ 22:50:58
URL: http://nattisdans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0