Ett par frågor

Hur länkar man här på Blogg.se?
Hjälp!

Och jag undrar också om detta med människors val av antal punkter, frågetecken, utropetecken osv.

Hej!!!!!!!!!!!!!! Hur mår du??????????? Ska vi ses imorgon???????????? Puss!!!!!!!!!!!!

Eh?

Eller den här roliga facebook uppdateringen:

Inte den bästa dagen........................................................

Whats up with the punkterna liksom!?
Det räcker med TVÅ.
Vi fattar poängen. Dagen suger & det vet alla du känner nu.
Sluta missbruka skrivtangenterna!

Haha. Eller denna:

Grattis...

What?
Är det ett ledsamt grattis eller?

Tryck bara en gång mina vänner.
EN GÅNG!


Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

Grammatiskt rätt är att skriva en punkt för att göra ett kort slut på en mening. Om man vi ha en mer dröjande mening som ska låta eftertänksam så ska det vara tre punkter...



Jag förstår din irritation!

2011-05-12 @ 17:02:56
Postat av: Ida B

Hahahaha. Det är så jävla störande med alla dessa tusen utropstecken osv. Även när man efter varje mening har ett "!" GRRR. :)

2011-05-12 @ 17:10:41
Postat av: Jenny

Språkpolisen - Jag älskar ditt sätt att trampa in här & berätta vad som är rätt & fel! Haha :)



Ida - Visst är det?! Det finnt lite för många irriterande skriv-fel & skrivsätt

2011-05-13 @ 12:09:22
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0