Tänk tänk tänk..

Jag äter mer flingot & lägger till massa grejs på våran Baby Registry.
Det är så mycket man måste tänka på!

Vad har ni mammor där ute inte klarat er utan?
Och vad använde ni aldrig?

Jag har tänkt mig att hålla allt ganska simpelt.
Tycker att ofta har barn för mycket grejer runt sig.
Och så blir det aldrig använt. Bara bortslösade pengar.
En fin lekmatta, en bouncer (jag vet att alla barn inte tycker om dom) & fina, färgglada, mjuka leksaker som man kan tugga på.
Jag vill inte inte ha massa låtande leksaker i plast.
Min teori är att bebisar lätt blir överstumulerade & det leder i sin tur till stress & gnäll.
Men det är bara mina tankar.

Nu ska jag göra mig iordning för tidigt biobesök.
Popcorn till lunch.
Yiihaa

Kommentarer
Postat av: Fatima

Är baby bouncer samma som baby sitter? Det är bra att ha iallafall. Amningskudden var mer användbar än jag trodde, asbra. Ett fint babygym, det har använts varje dag i typ 4 månader nu. Vi har ett enkelt i trä från Ikea som varken låter eller blinkar, men det verkar vara sååå spännande! Babybjörn bärsele är ovärderlig att plocka fram när hon inte vill ligga i vagnen, vilket är ofta. Jag har även en bärsjal som är mer nära är en sele, skönt att ha båda för lite olika behov. Vi har nästan inte använt badbaljan alls. Tur att den var så billig ;) Skriver igen om jag kommer på nåt mer!

2011-10-16 @ 19:21:17
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Fatima - Tack tack TACK :) Mer tips! Jag har faktiskt fått med allt du skrev. Bouncer är en baby sitter. Jag tycker dom är så himla praktiska & dom har nog ett bra andrahands-värde.

Jag vill bara inte köpa massa grejjor som visar sig vara totalt onödiga.

Kram & tack igen! :)

2011-10-17 @ 01:45:13
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0