Hur räknar jag?

Jag hoppas det är okej att jag skriver ut din fråga Mimmi.
Antar att det är okej eftersom du kommenterade öppet.. :)

Först!
GRATTIS till lillbebis i magen! Så himla spännande!
Åh vad jag älskar att ha preggo-vänner!
Puss på er & lycka till med allt!

Nu till frågan.
Hur räkar jag mina dagar/veckor som gravid?

Vi var ju på Ultraljud redan i vecka 8 & då mätte dom helt enkelt bebisen & bestämde födelsedatum från hur stor korven var. Vilket just då visade 9 Mars.
Om man vill veta på ett ungefär innan, så räknar man från första dagen från sin sista mens.

Nu till veckorna! För detta förstår jag mig inte på heller.
Jag går idag in i vecka 13 enligt USA.
Men eftersom jag är 13+1, så går jag i Sverige in i vecka 14. Eller hur?
Det tog mig ett tag att lista ut detta, men jag tror minsan att det är så ni räknar.

Idag enligt USA är jag i min andra Trimester! TJOHOOOOO!
One down, two to go!



Berätta för mig nu.
Hur räknar ni ut erat födelsedatum utan att vara på läkarbesök?
HCG i blodet vid 9 veckor?
Och hur i hela fridens namn räknar ni era veckor?!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Visst är det krångligt :) Här räknar man som du säger, från första dagen från sin sista mens, vilket för mig innebär att jag går in i vecka 13 idag. Alltså att jag har 12 fulla veckor gjorda :) Vad gäller att räkna ut födelsedatum så har jag ingen aning. Jag fick besked via barnmorskan plus att jag så klart har en Iphone-app :) Babygruppen heter den. 16 mars är det dags för oss :) Så kul att äntligen kunna tycka att det är härligt detta. Innan mitt ihållande illamående gick över så var det svårt att njuta...plus att jag inte haft nån ork till att träna. Imorgon blir det träningskonvent i Sthlm så då jävlar ;) Vi ska ju åka till NYC snart, 16 sep drar vi. Ska bli sååå grymt! Kramar!



2011-09-02 @ 16:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0