Detta håret..

När jag var gravid blev mitt hår lite tjockare & lättskött.
Nu är det fett ungefär 2 timmar efter jag tvättat det. Samtidigt som det är himla torrt.
Och jag fäller värre än hunden!
Mest troligt är jag flintskallig lagom till jul.
 
Jag kör sjal runt huvudet dom dagar det är värst & hoppas det går över snart!
Vill inte börja vanan att tvätta varje dag eftersom det sliter så på håret.
 
 
Måste boka frisörtid snarast!
Djupvärkande behandling, klippa toppar & jag har tänk mig att färga håret till en annan färg faktiskt .. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Inte morotsfärg igen hoppas jag;)

2012-08-14 @ 16:00:53
Postat av: Malin - Edvins mamma

Det gör jag med, fäller som en viterpälsad katt eller nått!! Prata med barnmorskan om det igår när vi var där. Hon berätta att de var inte helt ovanligt att det höll i 6 till 9 månader (OMG!) men mer vanligt var upp till 3...Hon berätta dessutom att hon fällde så mycket hår att hjulna på hennes dotterns gåstol sluta o snurra pga all hennes hår (!) Hahaha

Svar: Så mycket fäller jag inte som tur är! Haha ;) 3 månader kvar av håravfall altså. Suck!
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 17:54:06
Postat av: Malin

Vad har ni för vagn till August? Är den bra? Trivs ni med den? Är ute på vagnjakt men tycker de är svårt att hitta någon man verkligen faller pladask för.

Svar: Vi har en Buggaboo Cameleon & jag supertrivs! :)
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 17:54:09
Postat av: Angelica

Jag tappar också jättemycket hår, det blir alldeles fullt i duschen! Känns inte som att det kommer sitta några strån kvar på huvudet om det ska fortsätta såhär! Men vi får hoppas att det stannar av snart :-))

Svar: Det är så tråååkigt! Hoppas det slutar snart!
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 19:55:15
Postat av: Zarah - mamma och matte

Åh så spännande vännen! :-) gläder mig att se resultatet :)

2012-08-14 @ 20:06:46
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Dixie

Jag trodde det skulle bli värre än det blev men visstfäller man... för mig började det efter 3mån (trots HELamning) men stabiliserades rätt fort.
När man är preggo tappar man nästan inget hår alls så det som händer sen är bara payback för alla månader med lejonman ;)

Svar: Jag trivdes ju i min lejonman ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 21:26:21
URL: http://Entillskrutt.blogspot.se
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Åh ja! Jag håller med, vänta tills den berömda ammningsluggen kommer, den är inte så sassy hahaha! Väntar otåligt på att min ska växa ut heeeelt..
Men du passar i sjal!

Svar: Ååååh neeeeej. Hahha. Kommer ner mer jobbiga överraskningar gällande håret? Suck!
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 22:05:00
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Japp... Exakt likadant för mig.
Fett innan det ens hunnit torka.
Jag gjorde ett drastiskt och nödvändigt klipp på ca 15 cm häromdagen.. ur skönt och nu känns det inte som att jag tappar lika mycket hår. Det gör jag ju såklart men det känns iallafall lite bättre.

Bara att härda ut.. :-) Kramar!

Svar: klipper jag 15 cm så blir jag flint ;) haha. Ja jag får väl härda ut. Men uuusch så trist det är! KRAM
Jenny Lönnstam

2012-08-14 @ 23:21:15
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Dixie

@Nathalie ÅH! Amningslugg - jag visste inte ens att det var ett begrepp! Men jag kom ut ur duschen, virade en handduk kring håret och 15min senare när den trillade av sa min kille "har du klippt lugg?" :) Såg förförligt ut så jag fick på riktigt klippa lugg i väntan på utväxt :)

2012-08-15 @ 07:46:42
URL: http://entillskrutt.blogspot.se
Postat av: Malin

Det ær mer en myt att de sliter på håret av å duscha de varje dag. Med dagens milda schampon så skall det inte vara några problem :) Dær emot triggar man talgproduktionen i hårbotten till att producera mer. Att færga håret ær en vældigt bra løsning på å bli av med flottigt hår. Tycker jag iaf, speciellt blekningar. Om jag fick føreslå ngt hade jag (om jag va du) gjort slingor i olika nyanser (ljusa, ljusbruna t ex). Lycka till! :)

2012-08-15 @ 09:37:32
Postat av: camilla

Läser överallt om hur trötta alla är på sitt hår och jag kan inte annat än hålla med om mitt eget! Längtar SÅ till nästa frisörbesök och förändring! :))

Kramar

Svar: Ja precis! Jag hoppas jag får lite tid över snaaart så barret kan återgå till normal kvalitte ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-15 @ 21:29:24
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Sara

Använd torrschampo om du tycker att det ser flottigt ut. Jag gör det och tycker att det blir supderbra!!!

Svar: Något tips på bra torrshampo? Jag har köpt 2 olika sorter & dom funkar inte! :(
Jenny Lönnstam

2012-08-18 @ 12:53:17
Postat av: Sara

Ett torrschampo som jag inhandlade på Åhlens heter Kisby och det fungerar bra tycker jag. Jag har även blivit tipsad om att använda potatismjöl eller vetemjöl som torrschampo. Har dock inte prövad dem än. :-)

Svar: Hmmm.. Kisby ska jag kolla upp men mjölet skippar jag nog ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-18 @ 20:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0