Tillbaks på ruta ett?

Näej nu har vi haft sådandära helvetesnätter igen.
Jättejätte arg bebis som vaknar cirka en halvtimme efter vi gått & lagt oss, sover sedan en timme åt gången, vaknar, skriker tills jag plockar upp honom.
Och så fortsätter det hela natten lång.
Jag vet inte vad som hänt?
Han har inte feber, är inte hungrig, tänderna har det inte hänt något med.
Och han blir ju lugn när jag lägger honom bredvid mig i sängen, så kanske vill han bara ha närhet.
Men då kommer vi ju till det där att jag får noll timmars sömn igen.
Det är ingen lugn bebis vi har utan han flaxar med armar & ben i sömnen såklart.
 
Jag vill så gärna att August ska kunna sova genom natten & känna sig trygg & avslappnad.
Och jag vill inget hellre än att själv sova hela natten..
 
Idag är jag en TRÖTT mama.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så där har vi haft det men kanske inte så illa. Olivia har sovit hela nätter i över en månad men sedan en vecka tillbaka började hon gnälla på natten och krävde att man "gjorde något" 2-3 gånger mellan 22-06. När man vant sig vid att sova hela nätter är det inte så enkelt att börja gå upp igen ;). Men samma dag som hon vände sig från rygg till mage började hon sova som vanligt igen?! Kanske har att göra med att de "lär sig något" och då är det full aktivitet i kropp och huvudet. Det påstod min mamma ;).

Svar: Jag har hört att det kan vara så med utvecklingsfaser, men jag vet inte vad han håller på att lära sig. Stå, krypa? Hmm.. kanske får jag se när han väl visar mig om några dagar ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-21 @ 17:06:25
URL: http://passionforpoison.blogg.se
Postat av: Elin Gabriella - Mamma & matte ♥

Åh hoppas det vänder tillbaka snart till det bättre igen. Inte skoj att vara en tröttis!!

Svar: Hihi nja kompis kanske är att ta i, fast han busar gärna med den och "dödar" den. Du vet ruskar om den ordentligt, hihi. Kram!

Svar: Tack! Ja dom är så roliga när dom försöker "döda" sina goseleksaker ;)
Jenny Lönnstam

2012-08-21 @ 18:32:48
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Zarah - mamma och matte

Åh hoppas att det blir bättre! Kram

2012-08-21 @ 19:51:44
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Angeliqa

Åh jag vet hur det är. Vi har haft det precis likadant sedan 5 veckor tillbaka. Högst 2 timmars sömn per natt blir det, uppstyckat. I natt blev det 30 minuter.

Svar: Åååhh det är ju så otroligt jobbigt för man funkar knappt som människa efter så lång tid. Vi hade det såhär i ungefär 5 veckor innan det stannade av, för ett par veckor sedan, men nu är vi tillbaka där vi började :S Hoppas Miranda börjar sova bättre snart!
Jenny Lönnstam

2012-08-21 @ 19:58:47
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Stephanie

Det finns sängar (spjälsängar) där man kan haka av ena långsidan och ställe den bredvid sängen så att det känns som om bebisen ligger i samma säng men ändå i sin egna.
Då kan du ligga nära när han somnar och sen rulla bort - men då kanske han sover dåligt igen?

Iva är också en riktig flaxare tidigt på morgonen när hon vaknar. Man kan få sig en riktig blåtira om man inte passar sig. Haha.

Svar: Det är en sån vi har.. Så jag tror att nästa steg blir att testa den "riktiga" sängen. Läskigt!
Jenny Lönnstam

2012-08-21 @ 21:14:59
URL: http://vargdrommar.blogspot.se/
Postat av: elin ♥ Mamma till Signe♥

Åh önskar att jag kunde ge dig nått tips! Kämpa på fina du <3

Svar: Tack! <3
Jenny Lönnstam

2012-08-21 @ 22:19:03
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Kristin Berglund

Hej Jenny!
Är inne och smygkikar lite! Kul att du lägger ut inläggen på fb!
Vi hade samma bekymmer med Klara för några månader sedan (hon är 11 mån nu). Då fick vi berättat att många barn går igenom separationsångest vid den här tiden. Livet blir lite läskigt när inte mamma och pappa är synliga.
Det kan vara lite tålamodsprövande att inte få sova men ge det lite tid så ska ni se att det ger med sig. Lycka till!
Kram :)

Svar: Åh tack för dina fina ord Kristin! Jag hoppas så att det är en fas & att han kommer känna sig trygg snart så vi alla kan sova. När gick det över för Klara? KRAM på er
Jenny Lönnstam

2012-08-22 @ 22:28:30
Postat av: Kristin

Vi har flängt runt lite här i sommar så det har blivit lite si och så med rutiner... Hon har varit svår att lägga på kvällen och när hon väl somnade så vaknade hon en massa gånger på kvällen och sen ville hon amma hela natten. Så var det ända tills vi började köra en egen version av fem-minuters-metoden (det var nog mer två minuter, fem minuter är ju tortyr när de är ledsna) när hon skulle läggas och när hon vaknade på natten så gick Andreas in och tröstade och sa godnatt igen. De första två nätterna var lite jobbiga men efter det så har hon (peppar peppar) sovit hela nätterna och det är UNDERBART! Det märks på henne också att hon mår bra av det. Har ingen aning om detta sätt är bra eller inte men det funkade för oss. Hon började få sovsvårigheter när hon var runt åtta mån och det gav sig nu ganska nyligen så jag förstår verkligen hur tufft det kan vara...
Ett stort lycka till igen och hoppas ni får sova gott snart :)

Svar: Jag har läst om den där metoden & jag vill verkligen inte testa.. Men många har svurit att det funkar. Usch vad jobbigt det är med alla dessa beslut! Härligt att det funkade för er! Tack för att du delade med dig av er erfarenhet! KRAM
Jenny Lönnstam

2012-08-23 @ 22:53:19
Postat av: Sara

Åh jag vet hur det är... Vår gosse hade sådan period vid ungefär ett halvår och fram en månad. Separationsfas antagligen. Hoppas det blir bättre snart igen!

Svar: Ja det är väl mest troligt en fas. Skönt att det gick över för er & tack för fina ord! :)
Jenny Lönnstam

2012-08-26 @ 21:31:25
URL: http://rultans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0