10 månader ♥

Här går det undan.
Idag är korven 10 månader & det har hänt otroligt mycket sedan sist!
 
  • Vi har slutat amma helt & vi har en gladare liten pojke
  • Han äter mer fasta måltider även om det är svårt att få i honom mosad mat. Det blir mest macka, frukt, cocosmjölk yogurt, gröt & ett mål med mosad mat om dagen
  • August sover HELA NÄTTER (oftast..)
  • Ärtor & banan är det äckligaste som finns ungefär
  • Sötpotatis, morot, köttgryta, peanut butter & svarta bönor är det bästa som finns
  • Just nu låter han "Bäääääää" hela tiden. Helt sjukt gulligt.
  • Förövrigt vet han orden Mamma, Pappa, Mally, Lampa & Bil. Altså han kan inte säga dom men han vet vad det betyder.
  • Han älskar klassisk musik. Älskar! All musik är populär, men klassisk slår allt.
  • Det kryper fram ett fejk-leende när han är lite osäker. Världens roligaste min är det.
  • Dammsugaren är väldigt poppis. Även mammas plånbok. Och grinden till trappan!
  • Vi läser böcker ofta ofta & nu börjar det faktiskt bli lite intressant att lyssna (till mammas STORA glädje)
  • Borsta tänderna är absolut det värsta som finns. Om det inte är med mammas tandborste dvs.
 
 
 
Så mycket personlighet har växt fram i denna lilla krabaten.
Jag älskar dig så ofantligt mycket vareviga sekund av dagen min lilla korv

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Och vilken blondie han är! Gullig.

Svar: Jaaa han är såå blond nu! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 16:46:42
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

så skönt att han oftast sover hela nätterna =) här kämpar vi vidare, och vår är nu snart 21mån ;/

Svar: Åh hejja på!! Snart måste det vända för er!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 17:23:13
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: Hanna

Grattis August! Å så fin han är! :)Vad skönt att han sover hela nätterna nu, så glad för er skull att det hållt i sig!
Lilly blir 8 månader...imorgon faktiskt! Helt otroligt vad mkt som händer det här första året, tycker det är stor skillnad på Lilly bara sen 7-månaders dagen. Väntar fortfarande på att hon ska uppskatta böcker dock.. :)något som jag tycker är så viktigt! Men jag envisas förstås med att läsa för henne ändå varje dag,lite kul kan hon tycka det är ibland. Kul iallafall att Hugo (som snart blir 6 år..!)uppskattar lite längre böcker med mer text och inte bara bilder! Varje ålder har sin charm alltså. Vad jag babblar på...säger det om igen, kul det vore att prata "på riktigt"! Ha det bra nu fina ni! Kramar

Svar: Du får babbla på hur mycket du vill! :) Jag tycker det är så roligt! August hälsar tack så mycket :)
Så härligt att ha en stor & en plutt. Så man riktigt kan njuta av de olika åldrarna. Och jag antar att storebror "tar hand om" lillasyster ibland? :)
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 17:47:05
Postat av: Malin - Edwins mamma

För det första; Grattis grattis August!!

För det andra; Va Jenny?! Redan 10 månader!! Gaah! Tiden går sååå fort!! Jag tycker det inte är länge sedan du skrev i bloggen att ni vänta barn! Så mysigt! Hihi strax därefter fick jag själv reda på att jag vänta en skrutt...

För det tredje: Tack för en urmysig blogg!

Svar: Jamen jag veeeeet! haha. 10 månader är ju helt galet! Snart ett ÅR. GAH!
tack för dina fina kommentarer vännen <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 20:28:51
Postat av: Mormor

Grattis Baugust! Älskar dig!

Svar: Älskar dig med mommo <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 21:10:57
Postat av: AnnaMalin

Stort grattis till August!! Tänk, vad häftigt det är att följa våra små mirakel, så mycket som händer från månad till månad... Kram!

Svar: Ja dom är verkligen mirakel. Gud så mycket man älskar dom altså!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 22:10:56
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Från rosenskimrande till ilsket rött- det ljuva familjelivet.

Grattis på 10 månadersdagen! :)
Så lustigt, min son HATAR också banan! Trodde alla barn gillade det, men tydligen inte! :)
Tack för grattis på min sons/din födelsedag!

Svar: jamen precis!! Jag trodde banan var samtliga barns favorit. Men icke sa nicke ;) Lite roligt faktiskt!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 22:23:55
URL: http://www.johannaolinnea.wordpress.com
Postat av: Maria, Livet med tre

Fina fina lille killen!!
GRATTIS till dina 10 månader!
Och vilka framsteg du gjort! Sova hela natten (nästan) är ju otroligt med tanke på hur det sett ut på den fronten för dig och din stackars mamma.
Kan du lära lilla L? ;-)

Puss på dig och din fina mamma!!

Svar: Det är helt knäppt är det! Från 6 till 6 sover han allsom oftast! Hur underbart som helst!! Jag ska be han att ta ett snack med lilla L ;)
PUSS!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-17 @ 22:59:50
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Annika

Vad fin lill pågen är! Grattis på 10 månaders dagen!

God jul från en trogen läsare från london

Svar: God Jul från Nashville till London!! :) Vad roligt med läsare från andra länder! Hoppas ni har lite snö därborta.
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-18 @ 08:36:11
Postat av: Mia

Hej!
Vart har ni fått tag på de fina slipsarna med siffror? Jag vill också ha. :)

Svar: Dom är från Etsy.com :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-18 @ 11:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0