I min kalender

Idag fick jag öppna första luckan på julkalendern från Starbucks & inuti låg en mumsig mörkchoklad-bit.
 
 Mums!
 
Det blev faktiskt ingen pepparkaksjakt idag.
Kikade in på Bambis blogg & blev väldigt nyfiken på att testa egna pepparkakor då hon lovade att det är busenkelt.
Och visst var det enkelt!
Tog inte många minuter alls.
Nu ska degen stå i kylen över natten, så får vi baka ut & test-smaka imorgon.
Mitt allra första pepparkaksbak! Och första advent på det.
Det blir grejer det!

Kommentarer
Postat av: Maria, Livet med tre

Jag gör alltid egen pepparkaksdeg utav ett gammalt recept från min gammelfarmor. Det är för det första busenkelt att göra och jääääklar vad gott det blir!!
Vad kul att du gav dig på det!
Låter lättare än att ge sig ut på jakt ;-)

Ha en fin söndag vännen!! Kram kram

Svar: Men du gör ju ALLT själv, haha! Vad gör du inte själv, du superkvinna?! Visserligen var det verkligen busenkelt att svänga ihop egen deg, men du har ju 4 ungar för guds skull!! ;)
Kram hjärtat & ha en fin första advent!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-02 @ 07:21:05
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Angelica

Egen pepparkaksdeg är alltid godast tycker jag :)

Svar: Jag har aldrig testat så det blir upp till bevis idag! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-02 @ 08:18:34
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Åh! lyxigt! jag har ingen kalender ännu och inser att jag måste införskaffa mig en idag!:)
Ha en mysig första advent nu ;) haha. kram

Svar: Ja alla behöver en kalender! :) Oavsett ålder ;)Ha det så härligt första (återigen) advent du med vännen. hehe. KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-02 @ 08:18:48
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Mammi

Vi har 10-, vad har ni? Du gör det så mysigt! Själv blir det mkt jobb nu. Kram kram

Svar: Ni har ju så vitt & fint!Vi har ca 5 på morgonen & över 20 på dagen :)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-02 @ 10:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0