Kaffetankar

Nu när jag börjat dricka kaffe igen,är jag himla sugen på att köpa mig en lite roligare kaffemaskin som kan göra olika kaffesorter.
Kanske en espressomaskin, då jag älskar starkt kaffe. Eller en som brygger kaffe på färska bönor. Mmm!
Det finns ett väldigt stort utbud på gourmetkaffe här i USA, men de flesta är hela bönor & det är lite jobbigt att mala själv varje morgon.
Det skulle också vara praktiskt att ha en maskin som kan skumma mjölk, så man kan fixa till en riktigt god latte.
Hmm.
Eller kanske en nespresso-liknande maskin som jag ser att så många av er har där hemma i Sverige. Dom verkar så praktiska & det är ju väldigt kul att kunna testa nya smaker.
Hmm. Ja det är inte lätt att navigera i kaffedjungeln ;)
 
Vad har ni för kaffekokare där hemma?

Några rekommendationer?
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Allt är ju en prisfråga, men Jura gör fantastiska kaffemaskiner i olika prisklasser. Har druckit kaffe från de ur 10' kronorsklassen - mycket bra!

Svar: Det måste jag undersöka lite närmare! Tack för tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-03 @ 22:40:30
Postat av: anna m ludde

Vi använder Tassimo. Inget fancy men väldigt praktiskt!

Och jag dör vad söt August är vid både lucköppning och med monsterhatten.

Kram

Svar: Det verkar som alla svenskars favorit just nu! ;) Man läser om det överallt! Får googla lite & undersöka :)
KRAM kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-03 @ 23:40:29
URL: http://annatotti.se
Postat av: Myh

Vi har en Tassimo här hemma! Den fungerar alldeles utmärkt till vardags :)

Svar: Ja dom har jag hört mycket gott om :) Måste googla! Tack för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 00:19:35
URL: http://Lifeofmyh.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Helt klart nespresso! De har även en mjölkskummare man kan köpa till, eller så köper man maskinen lattissima, den har allt inbyggt. När vår maskin vi har idag ger upp blir det en lattissima för vår del ;)

Svar: Nästan alla säger Nespresso ;) Jag får nog söka upp den maskinen!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 05:31:10
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Hanna

Nespresso!! Vi har lattissima m inbyggd mjölkskummare. Älskar den! Väldigt smidigt m kapslar (och kaffet håller sig färskare) och den gör helt klart godaste latten jag smakat på "amatörvis". El god espresso om man föredrar utan mjölk.

Svar: Åh med inbyggd kaffeskummare? Måste googla!! :) Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 06:39:22
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Vi har kommit fram till att man helt enkelt måste ha både en kaffebryggare och en espressomaskin. Finns ingen bra kombination. Eller så kör man bara på nån sorts espresso, men det är ganska dyrt med dessa olika pods...
Vi har en Iperespresso från Illy, med mjölkskummare. Illy gör bästa espressokaffet, så denna maskin är en dröm!
Vänner i CT har just köpt en Nespresso Delongi Latissima Plus, de är väldigt nöjda.
Lycka till.

Svar: Tack för alla tips! Ja om jag köper en espresso så behåller jag ju min "vanliga" bryggare, så det kanske är bättre än att köpa en såndär med små kapslar. Hmm.. Jag får ta en kik på den du rekommenderar :) Tack för tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 07:00:51
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: karolina, mamma till My ♥

Vi har en tassimo! jag dricker ju inte kaffe men Michael tycker att det blir jättegott!:)

Svar: Jag får nog ta mig en kik på den maskinen :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 10:37:28
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: ellenojag

Nespresso UTAN tvekan!!
har haft i Nespresso i nästan sju år, en gång Nespresso ALLTID Nespresso ;)

Svar: Åååh vad alla säger olika! ;) Jag får googla & undesöka :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 22:42:05
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Hanna

Haha vad roligt inlägg! Går oxå och funderar över espressomaskin. Ska önska mig en i julklapp. Är inne på en nespresso citiz&milk d120. Snygg design, mjölkskummare, schyst pris och jag tycker den får så bra kritik överallt!

Svar: Jaa jag kikar & kikar överallt just nu. Är himla sugen på något som kan göra riktigt gott kaffe :) Har ju Starnucks runt hörnet, men vill ha hemma också ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-07 @ 23:12:55
Postat av: Lotta

När jag är i texas så köper jag en påse bönor på starbucks som de kan mala där om man inte vill göra det hemma.På Target hittar du färdigmalda påsar. Jag brygger starka sorter i vanliga bryggaren. Så gott och beroendeframkallande.. haha.

jag gillar din blogg och du tar så fina bilder.

Svar: Det gör jag också :) Ber dom mala bönorna altså, men det är ändå inte samma som att ha färskmalda varje morgon ;) Usch vilken kaffesnobb jag låter som haha. Köper även de färdigmalda som faktiskt finns i varenda butik här, men det är ändå inte precis vad jag vill ha. Måste ha mer avancerat kaffe ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-09 @ 01:49:58
Postat av: Eva

Hag har en Melitta kaffemaskin. Maler bönor o man kan ha löskaffe i. Mjölkskummare har den oxå och jag får alltid beröm för kaffet! Maskinen är rätt dyr i jämfört med ex. Tassimo men man slipper inköp av kapslar som blir rätt dyrt i längden!

Svar: Åh intressant! Aldrig hört talas om. Ska googla med en gång! :) Tack för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-09 @ 07:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0