Som grädden på moset

Så har den äldre herrn i huset någon sags maginfluensahistoria.
S.U.C.K.
Jag mår iallafall lite bättre, men behöver fortfarande ta det lite lugnt.
Nej jag har inte mycket att skriva om, men jag har en fråga från en av mina läsare.
Hennes 15 månaders pojke har lite problem att sova nämligen & ni brukar alltid ha så många bra tips!
 
Han har eget rum och en spjälsäng. Nu har han fått eget rum för 17 dagar sedan så vi var tvungna att sätta på alla sidor igen (hade en borta när han sov i vårt rum med oss för då sov han hela natten i sin säng) men nu sover han som en ren buse. Upp och ner, åt sidan, ut med benen. Sängen är för liten och för att han inte ska springa in till oss hela nätterna behöver han galler. Har nämligen en prinsbus till son. Mer aktiv unge får man nog leta efter och han är lika aktiv i sin sömn. Jag funderar på hur folk gör när spjälsängen är för liten för folks barn men inte redo för barnsäng? Jag och min pojkvän vi kliar oss i huvudet av allt tänkande. Har nu kommit till slutsatsen att kanske snickra ihop två spjälsängar.
Finns även lekgrindar folk byggt till sängar. Men hur löser folk detta? En förstår plutt för spjälsäng som inte är redo för barnsäng? Han är inte för lång för sängen men han sover som en orkan.
 

Har någon något klokt förslag eller bra tips till denna fina mamman?
 
 
 Det får bli en gammal instagram bild idag (jemlp) :) August har börjat mys-sova såhär jätteofta & jag äääälskar det!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Äslar den där bilden! Lille August ser så gossig ut!

Förresten Jenny!
Har gett dig en utmärkelse! http://vargdrommar.blogspot.se/2012/12/i-your-blog.html


Svar: TACK vännen! Ska föra vidar så fort vi har kryat på oss & jag har lite mer tid <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 16:30:43
URL: http://vargdrommar.blogspot.se/
Postat av: Oddli

Jag vet inte vad man ska och inte ska göra. Men till vår äldsta son köpte vi en madrass att som låg bredvid vår egen säng dom gånger han kommer ner till oss (i princip varje natt/tidig morgon). Men vi lägger honom i sin egen juniorsäng som start varje natt, läser eller sjunger för honom, säger god natt och sitter kvar tills han somnar. Kommer han på natten bäddar vi ner honom på madrassen bredvid vår säng. Han är 3år och tids nog tror vi han växer ifrån detta. Han fick juniorsäng som han tar sig i och ur själv när han nästan fyllt 2år. Man känner i magen vad som är rätt för sitt barn;) Men så har vi löst det med barnet som vill vara nära:)

Svar: Tack för att du delade med dig!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-19 @ 19:39:12
URL: http://www.oddli.blogg.se
Postat av: Ida

Tack för hjälpen! :-) Saken är ju att han sover hela natten det är inga problem! Bara att sängen är för liten för honom och han flyger runt i sömnen och slår sig på kanterna (något han börjat med efter han fick eget rum). Innan sov han hela natten också men sov lugnt. Vi ville bara hitta en sänglösning på hans rum. Han sover nästan aldrig på vårt rum! Absolut vet man det bästa för sitt barn därför jag undrar hur andra löst "försmå sängar" finns det större spjälarna/ juniorsängar med galler M.m! Vår prinsbus sover bra annars!

Svar: Sorry att det blev så lite svar! Det är verkligen lite kommentarer nu runt jul :/
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-20 @ 12:44:12
URL: http://Http://idaceciliadanielsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0