Zzzz

Har sovit uppe på soffan med igentäppt bebis halva natten.
Kan nu konstatera att August sover mycket bättre själv.
Han vaknade hela tiden & var väldigt irriterad på att jag var "i vägen"..
 
Innan han somnade igår så rensade vi näsan med en såndär sug som ni tipsat om, vi hade såndär saltgrej i näsan & sedan lutade jag madrassen lite. Men ändå sov han inte bra.
Vaknade sisådär varje timme.
Ska köpa en humidifier idag! Bra tips!
Tack så mycket!

Och nu gör min hals såklart ont.
GIVE ME A BREAK!
 
Jaaa jaaaa. Idag ska vi fira familjejul här hemma & August har redan fått ett litet paket
 
 
En pyjamas från Rowdy Sprouts. Så himla fina, mjuka rock-kläder.
 
 
Och strumpan är packad med massa fint som vi ska öppna senare :)
Älskar våra julstrumpor från Pottery Barn Kids!

Kommentarer
Postat av: Pappa, Svärfar & Morfar

God Jul på Er <3

Svar: God Jul på dig älskade pappi! Vi får säga God jul påriktigt på Måndag! :) Skype dejt!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-21 @ 15:41:18
Postat av: Mammi

God mini jul!

Svar: God mini Jul Mammis <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-21 @ 16:13:29
Postat av: Sarasdiary

Många många många krya-på-dig kramar!!! <3

Tilde har varit förkyld två gånger och det är verkligen j ä t t e jobbigt !! Fy så dåligt vi sov flera nätter. Den bästa natten jag fick var då jag skicka iväg J till gästrummet (Tildes rum) och bädda Tilde på J´s sida i sängen istället. Hon pallrades upp med tre kuddar och satt och sov, Fungerade kanon! Och eftersom jag var så nära blev det liksom inte jobbigt att fixa och trixa med henne.

Tycker du näsdropparna hjälper ? Jag har införskaffat mig i nässpray nu från 7 månader, tyckte dropparna inte hjälpte alls :-(

Hoppas du hinner bli frisk till julafton! <3 <3

Svar: Tack vännen! <3 Ja det är verkligen sjukt jobbigt! Vad hjälplös & förvirrad jag känner mig som mamma. Ingenting kan man ju göra för att hjälpa :( Bara finnas där. Krama & torka lilla näsan. Stackars! Vi har bullat upp med fler kuddar nu så jag hoppas det funkar även för August.
Vi har en spray & droppar men eftersom han inte är tät, så hjälper det ingenting direkt. Vi behöver mest bara suga ur allt hela tiden.
Hoppas hoppas det går över snart & TACK för dina tips kära du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-21 @ 17:01:42
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdairy
Postat av: Hanna

Men nä nu får det väl räcka m sjukdomar för er..! Det jobbigaste av allt är ju när de inte kan sova pga täppt näsa...ja d var jättetufft när Lilly var så liten och blev så sjuk, fick pencillin intravenöst och var så ynklig.. :( sen dess har hon varit förkyld 1 ggr till tror jag och just detta m att inte kunna andas på natten... Hon avskyr också näsfridan, man får verkligen hålla fast henne och det känns så hemskt. För oss har aldrig koksalt hjälpt om d varit riktigt täppt utan bara avsvällande droppar tyvärr.. Men håller tummarna att det vänder för er nu!!
Vilken otroligt fin julstrumpa August har! Jag köpte en helt ok här i Sverige ändå, tittade på pottery barn men det blev aldrig av att beställa. Kram på er och ta hand om er!

Svar: Det underliga är att August inte ät täpt. (Eller tack & lov kanske jag ska säga!!) Det liksom rinner så mycket & kliar att det är jobbigt därför istället. Så vi måste suga ur heeeela tiden. Men som sagt är nog det bättre? Vi har köpt en humidifier med mintdroppar så jag hoppas det hjälper att rensa luftvägarna inatt. Hoppas hoppas! Tack för alla tips kära du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-21 @ 18:07:31
Postat av: Alexandra

Köp nässpray istället. Koksalt funkade inte för oss heller! Och ge honom juice så han får massa c-vitamin! Hjälpte vår flicka att bli av med förkylningen mkt snabbare! Krya på er!

Svar: Åh vi har nässpray men det verkar inte funka då han inte är täppt.. :( Så vi får suga ur heeeeela tiden istället. Tack för tips om cvitamin! Han fick granatäpplejuice som isglass två gånger i eftermiddag så jag hoppas det hjälpte honom!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-21 @ 22:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0