Ensam hemma

Nu åkte Andrew precis till jobbet.
Usch så vemodigt!
Hans jobbdagar är ju lite längre än en vanlig Svensson-dag, så det känns som en evighet innan klockan blir 8 ikväll.
Turligt nog är Andrews mamma fortfarande kvar så jag är inte helt ensam.
Vi ska åka & storhandla idag. Det ekar tomt i kylen.
Sen ska hon få fylla upp frysen med maträtter som är enkla att värma på.
Perfekt!

Just ja.
Ni verkar vara många som är överraskade att vi har varit ute & ätit lunch & middag osv redan.
Jag måste säga att det är verkligen superenkelt att bara bära med sig lillen i bilbarnstolen.
Vi sätter ner han på en stol i restaurangen & sen sover han hela tiden.
Jag ser alltid till att han ammat precis innan så vi inte behöver stressa över det.
Det måste ju nästan vara som enklast nu när han är så pluttig & sover så mycket?
Sen har vi ju visserligen en himla tur att vi bor så nära restaurangerna så det bara är några minuters promenad.
Gotta love New York :)




Lite trötta men glada föräldrar på middag :)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Jag tror att det blir så svårt/enkelt som man gör det. Har man tur och har en snäll liten bebis (utan kolik osv) och är lugn som förälder så kan man nog göra massa trots att man har en liten nyfödd med sig. Det enda man kanske ska akta sig för är STORA folksamlingar där det finns mycket bakterier, som tunnelbana osv.



Jag hoppas att vi ska kunna göra samma sak. Och att jag ska kunna ta med mig lillskrutten ut på mina ärenden, kanske på nåt seminarium exempelvis.

2012-02-27 @ 15:22:37
URL: http://vargdrommar.blogspot.com/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så skönt att ha någon hemma som hjälper till, kan tänka mig att matlådor är guld värt nu. Bra tips tills jag fått den lill* :D

2012-02-27 @ 16:01:43
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Spanienfrugan

Jag tycker det är skitbra att ni vågar ta med honom ut på restaurang redan! Hoppas dagen går snabbt för er idag.

2012-02-27 @ 16:02:12
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Ulle

Tjena morsan.. :) Du det är perfekt att lära bara att äta ute.. ;) Barn ska vänjas på en gång ja tror det är bra ja.. :) Bara för att man e nybliven mamma så betyder inte det lås in dig.. :) självklart spelar det roll vilket barn man har.. Då menar jag om bebis e en lugn bebis eller missnöjd.. Sååååå passa på medans det går strålande.. Nästa månad kanske bebis alls tycker att det är kul.. Som jag alltid sagt följ din magkänslan och vad som är bäst för er.. Linn var med super tidigt ute bland mycket folk och titta nu blir hon 16 år.. Alla är barn och föräldrar är olika och det är en jäkla tur.. Mysan fungerade det inte alls med hon hade ingen lust hon.. Sitta stil är farligt.. :) fullt ös och mamma springandes efter är kalas roligt tycker Mysan!! Tack gode Gud för att de bli äldre.. Massa kramar kompis!!!

2012-02-27 @ 17:37:23
Postat av: andreakarolina

Hoppas din första dag själv går bra! Det är ju bara bra att vänja barnet för ljud, människor etc. Och han verkar ju vara en lugn liten gosse så det är ju lika bra att passa på medan det är så, det kan ju ändras. Ut med er bara och njut njut njut!



Matlådor är superbra att ha hemma, vare sig det handlar om mammaledighet eller tentaplugg ;)



Kramar

2012-02-27 @ 18:48:45
URL: http://andreakarolina.blogg.se/
Postat av: Karolina, gravid i v. 40 <3

Hej! Jag tycker ni gör helt rätt som går ut och äter med lillen, det är bara en själv som sätter begränsningar på vad som går och inte går att göra. Heja dig!

2012-02-27 @ 19:17:42
URL: http://lillays.blogg.se/
Postat av: Tina

Go Girl! Ska göra samma sak när vi skaffar barn.

/ Love T

2012-02-27 @ 20:03:08
URL: http://tinasaberi.blogspot.com/
Postat av: Nina

Gud va härligt!! Låter ju perfekt att bara ta med honom så. Minns själv att jag tyckte det var så smidigt att ta med sig bebisen i bilstolen. För oss blev det dock inte några restaurangbesök i början. Dels var jag lite nojig första månaden för att ta med henne ut i folksamling pga bakterier och annat plus att hon skrek väldigt mycket första tiden och då blir man lite stressad när man ska göra något, var så rädd att hon skulle bli otröstlig. Nu när hon är större är det dock mycket lättare att äta ute, när man kan sätta henne i en matstol!

2012-02-28 @ 08:12:06
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Josefin

Låter härligt :) Får se om det blir så för oss också!

2012-02-29 @ 15:08:02
URL: http://blivandemamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0