Doktorbesöket

Allt gick så bra hos doktorn & snart ska jag börja gå på kontroll varje vecka.
Magen mäter som det ska, lillhjärtat slår starkt & fint & mitt blodtryck är bra.
Hejja mig & lillkorven!

Såg att jag fått frågan om jag gått upp mycket/lite i vikt & svaret är neeeej.
Jag har gått upp jättelite tycker jag.
Knappt 8 kg.
Det är gör att jag är väldigt framtung eftersom det enda som växt är magen.
Men så länge bebis mår bra är jag glad.
Ska inte oroa mig mer för detta som jag fått så fina uppmaningar om :)

Nästa besök ska jag få ultraljud & vi ska kolla om jag är dilated or effaced. (Vad säger man på Svenska?)


Kommentarer
Postat av: Karolina, gravid i v. 35 ♥

Haha, tack, men jag / vi känner oss inte så :)



Åh vad härligt att bara ha gått upp så lite. Det där är ju så olika och huvudsaken är ju att bäbisen mår bra! Jag själv kommer ha en jäklans massa extrakilo att behöva kämpa med, haha.

2012-01-27 @ 23:41:23
URL: http://lillamys.blogg.se/
Postat av: Hannah - Colin 4,5 år och Evelyn 3 månader

Det har med livmodertappen att göra, men hur man gör det med Ul har jag ingen aning om. Däremot görs det mer vaginala undersökningar i USA än här hemma. Det har med infektionsrisken att göra.

Svenska BMs vill inte in och "rota" för mycket innan det verkligen är dags för säker hets skull. Sen vill dom ju inte vara boven att ha satt igång nått för tidigt.

2012-01-28 @ 00:44:52
URL: http://detvackrastesomfinns.blogg.se/
Postat av: mia

I Sverige mäter man livmodertappens läng i mm och tittar på hur den ser ut mha vaginalt ultraljud om man har problem med mycket sammandragningar eller annat konstigt. Det görs också oftast då en vaginal undersökning där dom känner på livmodertappen.. hur den är riktad, hur den känns och om det är öppet.



Jag gick på regelbundna tappkontroller från vecka 19 pga av att jag fött i vecka 34 tidigare. Redan i vecka 28 förkortades tappen från 5 cm till 2,5 cm. Hade mkt sammandragningar vid minsta lilla ansträngning. Då blev jag sjukskriven och sängliggande/soffliggande. Trots att tappen blev kortare och tillslut öppen 2 cm så klarade jag att hålla lilla bebis till vecka 37!



Fint hus ni köpt också! Ser väldigt "amerikanskt" ut :)

2012-01-28 @ 23:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0