Denna kärleken

Andrew jobbar sent idag & jag har haft August själv hela dagen.
När klockan närmade sig läggdags var jag ganska trött & när han äntligen somnat så pustade jag ut, gjorde jag en skål glass & slog mig ner framför datorn för att läsa bloggar.
Efter ungefär 15 minuter kommer jag på mig själv att sitta & gå igenom gamla videos på datorn av August som liten..?
Jag kan vara så trött så trött & så somnar han & då saknar jag honom nästan med en gång..
Samma sak när han vaknar & gråter mitt i natten.
Jag är helt yr i bollen & ligger där & gnuggar på hans rumpa & stoppar tillbaka nappen 21047 gånger & liksom ber till högre makter att han ska somna om.
Sen somnar han.
Och när jag hör dom där små snarkningarna & det liksom piper lite ur näsan när han andas ut, blir jag alldels varm i hela hjärtat & vill jag bara ta upp honom, klämma lite på tjockislåren, pussa bullkinderna & stryka handen över fjunhåret.
 
Denna kärleken altså.
Så obeskrivlig & så djup.
 
Att man kan älska någon så mycket..
 

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

ja det är en så speciell kärlek man har till sina barn :)

2012-07-31 @ 07:49:50
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Mammi

Så känner jag nästan för er än. /mor

2012-07-31 @ 07:53:00
Postat av: Josefine

han är ju så underbar! :) kärlek till er.

2012-07-31 @ 09:42:51
Postat av: louise

Och jag som har en sån där dag i dag när man bara känner den där kärleken och inget annat började nästan lipa av det du skev. Det är så fantastiskt att få känna så där - och samtidigt så sjuuukt utmattande att älska så starkt. Det är det jag har tyckt varit "jobbigast" med att bli mamma - att älska så fullständigt och förutsättningslöst - jag har ofta känts mig totalt dränerad på enegi enbart för att jag är så kär i mitt lilla barn. Tur att det även ger en massa energi :) Kramar!!

Svar: Ja det är verkligen energikrävaande men på det finaste sättet! KRAM
Jenny Lönnstam

2012-07-31 @ 10:12:07
Postat av: Li

Så sant!

2012-07-31 @ 10:34:34
Postat av: Sarasdiary

I know the feeling!

Många kramar!


Svar: KRAM :)
Jenny Lönnstam

2012-07-31 @ 11:29:31
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Håller så fullständigt med dig! Underbara Clara kallar det för "den andra puberteten" ( http://www.underbaraclaras.com/clara-reflekterar/den-andra-puberteten/) blev så glad när jag läste denna text som så precist beskrev mina egna känslor,
känslorna som svallar över av all kärlek, trötthet och glädje!

Svar: Ja verkligen! Huvudet på spiken där!
Jenny Lönnstam

2012-07-31 @ 14:21:33
Postat av: Anna - Gravid i Kalifornien

Vilken sööööt bild på August.

Svar: :)
Jenny Lönnstam

2012-07-31 @ 18:48:49
URL: http://annaedback.blogg.se
Postat av: Hanna

Känner exakt samma sak :)

2012-08-01 @ 09:52:05
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Nicole - mamma till Elise och Inez

Så himla bra skrivet. Det är precis så jag känner varje gång de där tuffare dagarna dyker upp. :) hoppas att den lilla kämpen börjar sova bättre snart!

2012-08-03 @ 08:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0