Jag tar en kaka till

Igår var det 40 grader ute klockan 11 på morgonen.
Sedan var det stadiga 45 med varma vindar & inte ett moln på himlen resten av dagen..
Klockan 9 på kvällen var det äntligen "svalt" nog att gå ut på en promenad med Mally.
Det är inte så roligt.
Och det ska bli lika varmt resten av helgen..

Nej. Jag ska inte klaga!
 
 
Fast här kommer lite till klagning-
August sover inte på natten!
Han vaknar vid 10, vid 12 vid 2,3,4,5,6 - godmorgon.
Jag vet inte vad som hänt?!
Han gick ju tillbaka till att vakna en, max två gånger per natt efter Sverige-resan, men nu är det sådär riktigt illa igen.
Vi kan liksom skaka hans lilla säng så han somnar om, men han är uppe 5 minuter senare.
Och han är inte 100% nöjd att ligga bredvid mig & amma heller.
Jag.är.så.trött
 
Och Andrew kommer inte hem förrän Söndag..
Och blogg.se appen funkar inte & han ska ta laptopen med sig.
 
Jamen ni hör ju vad roligt det är nu.
Det blev inte alls ett roligt inlägg, men ibland känns allt liksom lite upp&ner & inte sådär rosa-rosigt & sött.
 
Jag tar mig en kaka till frukost & ser fram emot att sova på soffan om några timmar
 
 
Ni måste altså testa dessa kakorna! När till&med Andrew tycker om dom, så är dom faktiskt goda ;)
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi - mamma till León

Men det är ju så här det är...det ÄR inte rosa och sött varje dag..nånstans tror jag att folk ändå blir lite lättade av att veta att andra har det likadant. Vissa dagar är helt underbara medan andra är asjobbiga. Vi får hjälpa varann att påminna oss om att vi gör så gott vi kan och att vi gör det bra :) Du är grym Jenny :)
Jag förstår att det måste va jättejobbigt att det är så varmt..fy...jag kommer på mig själv att jag gnäller på den där jävla solen så fort vi ska gå ut och gå, och den där jävla blåsten sen ;) Det är då man ska va glad att man kan gnälla över så "banala" saker, så att det inte är värre än så :)

Svar: Finaste Mimmi! Tack för peppen! KRAM på dig
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 15:47:20
Postat av: Camilla

Han kanske inte blir riktigt mätt? Har du prövat med ersättning till kvällen?

Svar: Ja jag funderade ju på det.. men han äter tills han överfull & kräks.. Så jag uteslöt det, men kanske kan det vara det ändå? Åh jag vet inte jag.. Om han ändå kunde prata! haha
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 15:48:02
Postat av: Marie

Vad underbart härligt att du är ärlig och skriver som det verkligen ÄR att ha en bebis! Jag är själv mamma till en 9 veckors liten tös och det är precis som du skriver..... Vissa dagar är överjäkliga men de allra flesta är ju helt underbara! Man måste få känna att det finns både bra och dåliga dagar! Håll ut, du gör ett bra jobb!

Svar: Åh TACK! Kram på dig
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 16:36:13
Postat av: Mimmi

Är det varmt klimat i Nashville? i New york var det inte lika varmt, eller? :)

Svar: Det är mycket varmare än i NYC! :) Vi har lång vår, lång varm sommar, lång höst & mild vinter :)
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 17:17:50
Postat av: Carro

Men man får klaga, och livet är inte så rosenrött skimmrande alla gånger som många nog gärna vill framstå det som. Tycker du är otrolig som klarar dig där borta så himla bra trots föräldrar och syskon är ända bort i sverige. Lovade mig själv när jag var au pair att jag alltid skulle vara nära mina föräldrar när jag skaffa barn, så jag beundrar dig verkligen! Ps: det kanske kan vara att han inte får tillräckligt i sig med amningen? Du kanske kan testa ersättning o se om det blir bättre?

Svar: Åh Tack!! Jag har funderat på det där med amningen men han äter så mycket att han kräks för han är överfull.. så det känns inte som att det är anledningen. Men jag kan ju ha fel.. Tänk om han ändå kunde prata!
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 17:51:07
URL: http://Eniloracs.devote.se
Postat av: Linda

Blogg.se appen fungerar inte eftersom att dom har uppdaterat till det nya systemet. Det gar dock att blogga fran riktiga sidan pa iPaden men man maste ladda upp bilderna till blogg.se i forvag eftersom att man inte kan ladda upp bilder fran iPaden. Det ar hur jag gor for tillfallet medan jag klagar pa blogg.se for att dom inte har fixat det annu!

Svar: Jo jag har förstått det men det är ju sååå tråååkigt att det inte funkar, haha. Turligt nog så lämnade mannen datorn & tog ipaden istället. YAY! :)
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 18:42:39
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Anna - Gravid i Kalifornien

Åh dessa kakor ska jag absolut prova, när jag orkar dra igång ugnen! :)
Visst får du klaga, det kan ju inte alls vara så lätt alla gånger. Men alla söta bilder på August får mig bara att längta ännu mer efter vår lilla tjej :)

Svar: Ja det närmar sig för er nu. Spännande!! :)
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 19:12:49
URL: http://annaedback.blogg.se
Postat av: AnnaMalin

Sv: Ååå vad lyxigt, det kan jag tänka mig! :-)

Nej det är precis som du säger, inte alltid himmel och happy happy med de små godingarna.. Hoppas, hoppas, hoppas era nätter blir bra snart!

KRAM

Svar: Vi håller tummarna :) Tack vännen! Kram
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 20:27:37
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Ina

Hej! Jag har tänkt att skriva typ tusen gånger men så blir det aldrig av -men jag har iafl hittat din blogg och jag tycker verkligen om att komma in här och läsa och kika! Du lever det liv jag drömde om som tonåring medan jag lever mitt då fruktade Svenssonliv här hemma nu, också med en hund och sen en liten, eller stor, tjej på 16 månader :) inget illa i det, bara onödig rädsla från en då rastlös själ ;p Men då känns det gott att få läsa om dig, och jag tycker att du är galet stark som klarar av att ha familjen så långt ifrån, själv tycker jag att 1,5 h som jag har till mina päron är för långt ifrån mest oftast.

Tack för att du delar med dig, och juste -helt otroligt modigt att du vågade flyga själv med August så långt! Hoppas att du får sova mer inatt nu. Min lilla sover här och sambon är iväg, så jag fick lite egentid som jag inte riktigt kommit på vad jag ska göra av än. Nu har jag tittat in här iafl :)

Svar: Men Gulle vad fin du är!! TACK! Åh jag blev genast mycket gladare nu. Tack igen!
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 20:41:29
Postat av: Angelica

Hej! Har också en liten kille, som är född några dagar tidigare än din lille! Min lille Mille har också börjat sova sämre på nätterna, från att bara ha vaknat en gång per natt för att äta lite snabbt, och sen somna om på en gång så vaknar han nu oftare och sover mycket oroligare på nätterna! Men jag hoppas att våra killar snart är tillbakas i sin gamla dygnsrytm!

Tycker det är så roligt att läsa din blogg, och blir glad varje fång jag ser att du skrivit ett nytt inlägg :-)

Svar: Vad glad Jag blir av din fina kommentar!! Gulle! Ja då hoppas jag att din lilla Mille också är tillbaka på banan snart. Det är inte så enkelt altså.
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 21:26:31
Postat av: A-J

Hej!

Hade samma dilemma med min nu 3 åriga son. Googlade runt lite o pratade m släkt o vänner som hade småbarn, fick tips om att försöka få hnm o somna om. Dvs genom att gunga, vagga, vyssja etc. Införde även sovrutiner på dan, bestämda stunder då han fick sova. Det låter skittrist o totalt inrutat men herregud så d funkade! Visste precis när han var trött o han somna oftast på studs.

Ett tips är boken 'somna utan gråt' fick lite tips därifrån.

Lycka till! Det blir bättre!

Svar: Jag får kanske be mamma att skicka över den boken.. :) Och det där med sovrutiner vill jag ju egentligen inte ha, det låter skittrist som du säger, men funkar det så!! Tack fina du :)
Jenny Lönnstam

2012-06-29 @ 23:34:00
Postat av: Ida

Nu har jag inte läst kommentarerna över men blir han tillräckligt mätt? Lila prinsen växer och magen också :)

Svar: Han äter så mycket att han kräks, så jag tror inte att han är hungrig. Men jag vet inte.. jag kan ju ha fel. Åååhhh vad svårt det ääär! haha :)
Jenny Lönnstam

2012-06-30 @ 10:20:49
URL: http://idaceciliadanielsson.blogg.se
Postat av: Jeanette

Hej! Hittade din blogg precis innan ni flyttade till Nashville, höll på att googla runt på New York och barn inför en resa dit. Och så har jag fortsatt följa dig, tycker att det är roligt att läsa om ditt liv i USA (en dröm som jag hade när jag var yngre, fast jag är rätt nöjd med mitt liv i Stockholm också!).

Anyway, jag har två barn nu, en kille på snart fyra år och en tjej precis fyllda ett. Jag känner så väl igen mig i dina tankar, känslor och ibland oro, det går upp och ned hela tiden. Mest upp, men när man inte får sova är det tufft! Första året är det ju hur många faser som helst som de små ska igenom, tror att det är i alla fall sju utvecklingsskutt, och då brukar det bli tufft med sömnen ett tag. Amning mest hela tiden och vara nära (läs på) mamma. Förstår att det är jobbigt med värmen också, då är det ju jättebra att du ammar så att lilla A får i sig all vätska han behöver. Jag kan trösta med att de flesta har det som du och det kommer att bli bättre. Måste tipsa dig om världens bästa blogg för mammor, den skrivs av två tjejer i Stockholm och de skriver om småbarnslivet, the ugly truth och ingenting annat. Och samtidigt med en stor portion humor. "Inga konstigheter" heter den, testa att googla på hormoner och hemorrojder, så hittar du den. Underbar läsning, och skönt att veta att man inte är själv om sina tankar och känslor!

Tur att amerikanerna är så bra på luftkonditionering i alla fall! : )

Hoppas att ni får sova gott i natt!

Svar: Altså. Detta är nog den finaste kommentaren jag någonsin fått. TACK för att du tog dig så mycket tid att skriva så mycket! Jag ska genast börja söka på knattetimmen! Tack igen fina du.. Kram!
Jenny Lönnstam

2012-06-30 @ 21:09:00
Postat av: Jeanette

Hej igen, glömde ju tipsa om Knattetimmen! Det är ett radioprogram som går i Sveriges Radio, med två fantastiska kvinnor och psykologer/terapeuter; Malin Alfven och Louise Hallin. Föräldrar ringer och skriver till dem om olika frågor och de svarar så himla bra och klokt, tycker jag. De har ett lyssningsarkiv där man kan söka på olika ämnen och sedan lyssna på klippet, går även att ladda ned podcasts (om det nu fungerar från USA). Gå in på sr.se och vidare till Radio Stockholm och sedan till Knattetimmen. Lyssnar mycket på dem nu, önskar jag hade känt till dem med första barnet! Man lär sig jättemycket, även inför de kommande åren och utvecklingsskutten... Hoppas att du kan komma åt det från USA!

2012-06-30 @ 21:21:55
Postat av: Maria, Livet med tre

Åh du.. Jag älskar att läsa att andra inte lever det rosaskimrandefluffiflufffluff livet.. För sånt tror jag helt enkelt på! Tror inte det existerar! Alla har vi små perioder som är något gråare än andra och jag har haft många sådana sen vår lilla 4:a föddes kan jag lova.
Det är helt enkelt inte alltid roligt , lätt och underbart trots att vi självklart älskar våra små och tiden med dom mer än ALLT.
Jag är i stort sett bara själv med våra barn och så har det alltid varit, min man är från Iran och även om han faktiskt växt upp här så har han förmodligen fått med sig en hel del av den äldre synen med sig. Alltså.. Mannen tjänar pengarna, kvinnan drar största lasset hemma. Sen är han självklart delaktig han med men det är som sagt jag som drar det största och grövsta lasset. Jag tar hand om läggningar och tidiga morgnar och allt där emellan och ofta är man så trött att man bara vill dunka huvudet i väggen.
Jag kan trösta dig med att allt blir lite lättare ju äldre barnen blir.. det blir lättare att fördela mer jämlikt om man vill och det blir betydligt mer natt sömn och mindre gnäll om dagarna.
Jag kan ibland längta efter den tiden och då får jag såååå fruktansvärt dåligt samvete för jag vill ju njuta av detta här och NU.
Men man är inte mer än människa och det är inte du heller så klaga på!! :-)

Massa kramar till dig fina!!!

2012-07-02 @ 15:31:32
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0