Två plåster

Idag kommer inte hamna på topp 10 bästa dagarna i mitt liv.
August rullar runt som aldrig förr från mage-rygg/rygg-mage & emellanåt är han inte den gladaste bebisen.
Han sitter fast som ett plåster på mig & Mally hänger på & vill ha uppmärksamhet han med..
 
Lillkorven verkar väldigt trött mest hela tiden & jag har så svårt att få honom att somna om han inte ammar.
Det är alldeles för varmt att gå ut på en promenad under dagen så jag försöker bäst det går här hemma att vyssa, gunga & skumpa runt med honom.
Vagnen inomhus är ingen ide att försöka.. Han blir vansinnig.
Lite slitigt är det.
Oh well.
Jag antar att alla bebisar har sina mindre roliga dagar & sidor i omgångar.
Tur är att dom 99% av tiden fyller ens hjärta med så mycket glädje & kärlek att man liksom glömmer bort allt det jobbiga.
 
 
Promenad med mina älsklingar
 
 
Tummy time together ♥

Kommentarer
Postat av: Theodors mamma

Hej Jenny :) har läst din blogg länge och min lilla Theo har också sånna dagar då bara famnen gäller. Plus att amma honom till sängs får jag göra en del. Men hur som, min syster tipsade om att googla på "stadier" som bebisar går igenom. Det finns massa olika genom livet men just första året tror jag att det fanns 7 språng. Jag läste om det och nu känns det som jag kan ta dom dagarna med en klackspark när man vet vad dom går igenom och tips på vad som hjälper dom just så. :) August är hur söt som helst! Kram

Svar: Jag får nog ta mig en kik på stadierna & liksom bara acceptera att ibland är det inte solsken & rosblad :) Kram på dig & tack för väldigt fina ord!
Jenny Lönnstam

2012-06-27 @ 07:07:50
URL: http://potti.blogg.se/
Postat av: Ida

Provat att ge honom lite vatten när det är så extremt varmt? Ibland glömmer man bort att de små prinsarna också kan vara törstiga i värmen! Hade min värsta dag igår konstigt att de kom på samma dag. Vi får hoppas på en underbar dag idag i stället! :)) kram kram

Svar: Ja jag får nog testa vatten! Tack för tips! Och lustigt att dom var gnälliga samma dag. Hmm.. kanske var det fullmåne? ;) KRAM
Jenny Lönnstam

2012-06-27 @ 08:53:19
URL: http://idaceciliadanielsson.blogg.se
Postat av: mammi

Vilka underbara plåster du har! :) Det finns fler än jag som tipsar om vatten och du ska nog tänka på att han kan vara törstig så prova med flaskan ibland, kramar i massor

2012-06-27 @ 11:05:54
Postat av: Louise

Hej! Har nyligen börjat följa er och det är kul. Har du någon bra bärsele eller sjal? Sjal är nog väldigt varmt men inomhus kan det ju göra dig mer fri ändå. Jag hade aldrig klarat mig utan under de jobbiga faser som kommer och går.. Kramar //mamma till en 16-månaders

Ps. På tradera hittade jag en mkt prisvärd sele för under 200 å den skickas från Kina så jag antar du kan beställa till dit du är oxå.. Minns tyvärr inte namnet men tips att kolla runt där lite..

Svar: Vi har både bärsjal & bärsele men jag önskar att jag kunde ha en glad bebis utan att bära runt på honom 24/7 ;) Tack för tips dock!!
Jenny Lönnstam

2012-06-27 @ 12:05:07
Postat av: Angeliqa

Hoppas det blir bättre imorgon. Men jag tror som de andra att det kanske behövs lite vatten till lillkillen.

Svar: Jag får testa det! :)
Jenny Lönnstam

2012-06-27 @ 16:29:11
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0