Mamma till 2

Ibland blir jag så uppslukad av Augusts existens att jag liksom glömmer av att jag har en till bebis som behöver uppmärksamhet.
Det gör ont i hjärtat när jag inser att älskade Mally inte fått tillräkligt med kärlek under dagen.
Altså.
Det är så svårt!


I början var det otroligt jobbigt att tänka på någon annan än August.
Och eftersom Mally fortfarande har mycket valp-beteende, var det energikrävande med hans nervositet & nyfiktenhet över lillkorven när han kom hem, så jag blev liksom "trött" på honom.
Men nu är det väldigt mycket bättre!
Vi går på promenader, busar & gosar i soffan på kvällarna när Andrew har lillkorv.

Det är inte lätt att vara mamma till 2.
Jag beundrar alla mammor där ute.
Det är inte alltid så enkelt.



Finaste underbara Mally moo


Kommentarer
Postat av: Mammi

Du kommer snart in i det, allt tar sin tid!

2012-03-06 @ 06:20:39
Postat av: tina

oj vilka söta ögon han har. håller med med din mamma, allt tar sin tid.

kram

2012-03-06 @ 13:01:39
URL: http://tinasaberi.blogspot.com/
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops och gravid med nr 2

Som ovanstående skriver. Du kommer in i det! Det var svårt för nu i början med. Amadeus var bara 4 månader när Oline föddes men efter ett par veckor gick allt som på räls! Kram!

2012-03-06 @ 14:01:34
URL: http://zaraholine.blogspot.com
Postat av: Sandra

I know. Det ständigt dåliga samvetet. I början förstod jag inte hur jag skulle fixa båda två, men såklart kommer man in i rutiner som gör att det går jättebra. Men det är ju förstås alltid två att tillfredsställa ;) roligt att det börjat så bra för er. Det blir dessutom bara roligare och roligare ;) kram

2012-03-06 @ 14:13:55
URL: http://storstadsyockholms.blogspot.com
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Det är ju något vi också funderar på och snackar om mycket. Kan tänka mig att det blir lite mycket i början men man kommer man säkert in i det snabbt :) Vet att Billy kommer blir en fin fin storebror :)

2012-03-06 @ 16:34:55
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: Maria

Ja alltså.. Det är ju inte lätt allagånger att fördela sin tid någorlunda jämnt.. men kärlek finns det ju till för alla ens små kärlekar.

Ge det några veckor att komma i ordning med alla rutiner så ska du se att allt snart rullar på.

Det dåliga samvetet.. Det är dock något som aldrig verkar försvinna. Man får lära sig leva med det :-)



kramar till dig! Och jag är säker på att du är en alldeles förträffligt bra 2 barns mor ;-)

2012-03-06 @ 23:22:34
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0