GÄSP

Efter hela spökhändelsen så var det lite svårt att somna igår.
Låg liksom & kikade med ett öga för att försäkra mig om att det inte stod en vålnad i rummet.
Självklart bestämde sig August för att vakna vid 3 & vara uppe till halv 7 då han äntligen somnade om.
Det har faktiskt aldrig hänt förut att han varit vaken så extremt länge, så jag misstänker tänder.
För han var inte särskilt glad!
Och det är gnälligt & mammigt värre även nu efter en 1.5 timme lång nap.
 
Nej hörrni. Jag är för trött för att påta ihop ett inlägg.
Dags att börja dricka kaffe.
Äntligen kan jag dricka med koffein eftersom vi inte ammar längre på dagarna.
Yep ni läste rätt!
Äntligen är vi nere till bara nattamning. Wohoo!
Där kan vi stanna ett tag nu tills han är redo att sluta :)
 
Hoppas ni har en toppedstart på helgen kära ni!
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej! Tycker du har en jättefin blogg! Har läst ett tag men inte kommenterat tidigare. Hur kommer det sig att du inte dricker kaffe med koffein när du ammar? Ammar också ;-)ha det fint!

Svar: Men ååh Tack fina!! :) Alts jag tror att August reagerade på koffein så jag skippade det helt eftersom jag inte ville att hans mage skulle bli dålig :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-30 @ 18:13:56
Postat av: Caroline

Vad härligt att nedtrappningen funkat så bra! :)
Jag är lite nyfiken på August lära gå stol, jag hittade en liknande nämligen och funderar på julklapp. Är din stabil tycker du? Nöjd överlag? Eller kan man lika gärna köpa en vanlig klassisk från brio exempelvis? :) jättetacksam för svar. kram

Svar: Ja det är såå skönt! Äntligen! :)
August älskar sin lära gå vagn! Den är verkligen toppen tycker jag! Så himla kul att det finns så mycket aktiviteter så det inte bara är en "tråkig" vagn :) Köp köp tycker jag!! Kram!!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-30 @ 20:42:07
URL: http://cajo.blogg.se
Postat av: Caroline

Lära gå vagn menar jag ;)

2012-11-30 @ 20:43:18
URL: http://cajo.blogg.se
Postat av: Karin

Hej Jenny! Jag har läst din trevliga blogg ett tag nu men aldrig kommenterat! Du verkar vara en väldigt fin person och en fin mamma! Känner igen mig i mycket av det du skriver, vi har också en himla massa sömnproblem med lille T (8 månader) som vaknar 1 gång/h sen han var 3 månader. Och det är endast bröstet som gäller för att få honom att somna om. Jag har slutat dagamma nu för ca 2 veckor sedan då han äntligen accepterade lite mer mat. Har nu en fråga om hur du gjorde för att få bort amningen precis innan läggdags? T äter kvällsgröt vid fem halvsex, och sen ammar jag honom vid halvsju/sju innan sovdags. När ger du August hans sista mål mat innan läggdags?
Oj, ursäkta för långt och svamligt inlägg!
Tack för en superbra blogg!
/ Karin

Svar: Åååh vad GLAD jag blir av dina fina ord!! Tack tack snälla rara. Du får så gärna kommentera hur lång du vill! :)
Det låter som vi har ungefär samma sömnproblem & rutiner. Och även det där med amningen är lika. Men tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med kvällsamningen då jag fortfarande ammar August en sväng runt halv 6/halv7. Jag vill sååå gärna lista ut hur man tar bort det där målet jag med. Det verkar inte så enkelt.. Jag har funderat på ersättning eller något annat i flaska, men jag vet inte om det kommer göra någon skillnad förutom att jag måste vänja honom vid flaska & det verkar nästan jobbigare än att amma.. åååh jag önskar jag kunde hjälpa & jag känner verkligen med dig!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-12-04 @ 09:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0