Rosta pumpakärnor

I måndags, då jag var färdig med vår Jack-o-lanter, samlade jag upp alla pumpakärnorna & tvättade av dom.
Lät dom torka över natten, på en pappershandduk.
På morgonen hällde jag över dom i en skål, tog jag en matsked med olivolja blandade runt ordentligt.
Bredde ut alla kärnor på en plåt & rostade i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
(Rörde lite undertiden ca var 5:e minut)
Så fort dom var gyllenbruna, tog jag ut plåten, hällde över dom i en skål & sprinklade lite kosher salt över.
Så himla GOTT!
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma och matte till mops

Ja visst är det fint? Det betyder vind på ett sydamerikanskt språk - Quechua. Mamma gillade det så mycket så minstingen fick det fina, annorlunda namnet :)

Svar: Så otroligt vackert!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 07:15:47
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Trees, mamma i London

Mums!! Jag som kastade mina pumpakarnor!! What a waste!!
Maste Fraga dig, har tankt pa det lite.. vet inte om jag kanske till och med fragat innan?
Har du en nanny eller liknande? babysitter? eftersom inte familj bor i narheten!
Du har val vart nanny? Jag har ju ocksa det.
iallafall, vad tycker du om det? :) kraam!

Svar: Jaaa what a waste! Kasta inte nästa gång! :)
Nej vi har ingen Nanny eller babysitter än eftersom jag är en crazy mama som måste ha 100% kontroll själv ;)
Knäppt med tanke på att jag var Nanny själv i nästan 4 år! Och innan dess jobbade jag på dagis & jag var barnvakt åt massor med familjer från 14 års ålder. Man kan ju tycka att jag skulle vara lite chill, men icke sa nicke. Jag är en galen Worry Wart! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 15:32:50
URL: http://mangofisk.se
Postat av: jenny

hej!
verkar jättegott! men varför just koshersalt?

Svar: Det innehåller inga tillsatser utan är ett "rent" salt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-11-02 @ 19:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0