Lilla klängapan

August är otroligt gnällig & klängig just nu.
Det har varit så i ett par dagar & jag vet inte riktigt varför.
Det är ju himla mysigt på ett sätt, men det är inte lätt att få någonting gjort här hemma.
Han kryper till där jag står, sen drar han tag i byxorna, reser sig upp & sen börjar han gnälla till jag plockar upp honom.
Vet inte riktigt om det finns tips/trix till detta?
Jag ger honom ofta köksredskap eller annat han kan pilla med om jag tex lagar mat & han brukar vara nöjd.
Men inte inte i de senaste dagarna.
Det ska kramas & mysas & bäras.
Jag har världens hulken armar nu!
 
Jaaajaaa.
Det är väl en jäkla FAS som vanligt, haha.
 
 
Lilla gullefjun.
Gud vad jag älskar detta barn!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Lära gå stolen då? Vill han inte vara i den? Sätt honom i stolen( matstolen) bredvid dig. Så söt han är!!

Svar: Nope. Han blir jättearg om jag sätter honom i den. Och samma med matstolen. Han blir tokig!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 06:33:12
Postat av: Angeliqa

Brukar inte separationsfasen börja mellan 7-9 månader? I så fall kanske det är den som spökar.

Svar: Ja August har ju alla faser så det är det väl med all säkerhet ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 09:07:59
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Louise

Ja, tyvärr är det ju den härliga närmadefasen (separtionsfasen) som brukar sätta in vid 8 månaders ålder. Tänkte på det då han sov så bra några nätter men ville inte döda glädjen. Ofta är det ju ett ordentligt "lugn" innan "stormen" startar. Vi var ganska försonade från den berömda 8-månadersfasen. Dock har vi fått igen allt nu vid 1,5 års ålder då samma typ av fas sätter in igen. Om jag förstått rätt är det att August nu är i en ålder då han på allvar förstår att du faktiskt skulle kunna lämna honom. Att ni inte är en å samma person lixom.. Kan självklart vara jobbigt att inse och lite smått ångestframkallande. Det enda tips jag har är att se till att ha en bra bärsele som passar även stora tunga barn - kanske att han kan vara ok med att sitta på din rygg? Lite mindre slitsamt för kroppen än att hela tiden behöva bära utan sele.. Hoppas fasen blir av en mild variant!! Kramar!!

Svar: åååh neeeej. Precis som jag anade.. Nåväl. Det är väl bara att rida ut denna vågen också ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 10:23:24
Postat av: Yohannas.se

Jadå, läs utvecklingssprången brukar stämma väääldigt bra :) haha

Svar: Jag tycker att August är i ett ständigt språng ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 14:09:01
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Hanna

Precis så var det med Juni också. Bara att bära bära och sen blev det lättare en period. Svårt att få något gjort, jag vet...

Åh vad jag skulle tycka om ifall du lät RSS plocka hela dina inlägg..

Kram och trevlig helg!

Svar: Jag har gått tillbaka & läst mycket om Juni när hon var mindre & känner igen August "beteende" i hennes. Och det är sjukt jobbigt ibland, men jag ser att du överlevde :)
Jag har försökt fler a gånger men det säger att min dommän redan är använd? Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Får maila the papa som kan detta tekniska.
Kram på er
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-26 @ 14:17:49
URL: http://hannarosell.se
Postat av: Yohannas.se

Ja det stämmer nog, många språng första året!! Tufft för de små

2012-10-26 @ 16:53:13
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0