Lördag

Här sitter jag som en zombie efter en sjukt jobbig natt.
Googlar ihjäl mig på vad som kan vara "fel". Kan han besväras med sura uppstötningar? Han kräks ganska mycket fortfarande, trots att han börjat äta mer mat.
Eller är August helt enkelt bara väldigt dålig på att sova?
Hemska tanke..
Jag utlovade ju att berätta om vår "sov-träning" som vi började med för över en vecka sedan, men det känns inte som att det funkade vidare bra, haha, så därför har det uteblivit.
Jahapp.
Annars då?
Idag är det Lördag & vi ska försöka ta det lugnt.
Vi ska köpa ny bil-stol till lillkorv & åka till doktorn så han kan få influensavaccinet.
Sedan får det bli lunch eller tidig middag på någon restaurang då jag inte inte känner för att laga mat.
 
Det är vår dag i stort.
 
Hoppas ni har en härlig dag!
 

Lilla plupp August när han bara sov & sov dagarna i ända
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Om du bara visste vad jag felsökt...

Svar: Google är min bästa (&värsta) vän
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-27 @ 18:13:26
URL: http://hannarosell.se
Postat av: Nora

Jag tänker att ni testat ganska mycket, men utifrån bliggen verkar det inte som om att ni testat varje grej särskilt länge?
En vecka är ju ingen tid och ofta krävs det en hel del tid (tålamod också för den delen) innan en vana skapas.
Sen är vissa bebisar helt enkelt mer svårslvda än abdra, inget fel i det!
Jag tror också att föräldrar ganska lätt lverför sin stress på sina barn. Så gott det går, försök tänka mindre på det där med sömen.
Hoppas August sussar sött inatt!

Svar: Vi försöker att testa en & samma sak en längre period, men när man är så himla himla trött som vi är & inte får sova, så ger man tyvärr lätt upp efter en vecka. Det går liksom bara inte att hitta energin till att fortsätta.. Du har så rätt att man borde fortsätta längre, men vi orkar verkligen inte med att inte sova så länge.Jag har ingen energi till att stressa, så jag tror inte August är stressad, jag mest behöver gnälla av mig lite i bloggen & få lite tips från er :)
Tack för dina ord! Vi får öva på det där med att inte överanalysera allt ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-27 @ 18:54:11
Postat av: louise

Men vad trist att det är så jobbigt! Du beklagar dig väldigt lite med tanke på hur länge det varit så här fasansfullt struligt med sömnen. Jag tror inte att så många hade behållit förståndet efter att ha utsatts för sådan sömnterror så länge - riktigt starkt jobbat måste jag säga!! Och jag förundras över hur du orkar "ta nya tag" varje dag å vara så minimalt bitter som du är iaf i bloggen. En vacker dag kommer han sova bättre, så är det ju. Min kompis, som jag tjatat så mkt om, fick helt enkelt inse att hon var tvungen att lägga sig och vila dagtid samtidigt som sin son VARJE dag för att orka stå på benen. Hon började med det då han fick in bra sovrutiner dagtid. När de är runt ett år börjar ju de flesta barn sova ett mer ordentligt pass dagtid, ofta flera timmar i sträck. Förhoppningsvis blir det så även för August och förhoppningsvis lyckas du få in bra rutiner för återhämtning om det fortsätter vara struligt på nätterna. Och jag röstar starkt för städhjälp och all annan hjälp ni kan få!! Massor av energifyllda kramar!!

2012-10-27 @ 19:59:59
Postat av: Nathalie

Åh massa kramar till dig!
Vi har ju haft samma problem, men sedan några dagar tillbaka sover nu M i stort sett hela natten utan skrik och gråt. Vi gick och köpte vyssanlull tassar (brios) och har nu börjat med att lägga henne i sängen och vaggar den! Första kvällen var hon skitsur för att vi inte vaggade henne i famnen men när hon väl somnade sov hon hela natten! Varje kväll nu går bättre och bättre, vi lägger henne, sitter tyst brevid och vaggar sängen, när hon tillslut är på väg att somna slutar jag vagga, och hon somnar då "själv". Det har fungerat hittills. Att låta henne skrika och gå ut funkar inte för oss, men att vi sitter i hemnes rum tysta tills hon somnar känns tryggt för oss och henne!
Gud värsta utlägget haha, det jag vill ha sagt, finns sådana tassar tro hos er? Värt att testa?
KRAM!

Svar: Jag har letat överallt & vår spjälsäng är väldigt tung så IKEAs tassar håller inte vikten! :( Ni gör precis som vi, med att inte låta August skrika själv, men om vi sitter där & finns precis intill så får han gråta eftersom ingenting är "fel". Ibland tror jag att dom är stressade & behöver gråta ut liksom. Det behöver ju vi med! Men aldrig ensam. Uatn att man finns där som trygghet & med massa kärlek.
Vad underbart för er att M sover!! Gud så glad jag är för din skull!
KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-27 @ 20:31:46
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Jenny & Allice

Åhh tycker såå synd om dig!!! Men mitt tips är fortfarande kiropraktor! Vi har varit två ggr nu och märker stoooor skillnad (men tror de är vanligare i Norge än Sverige att besöka kiropraktor) här går nämligen nästan alla som har någon typ av "problem" med sina barn. Och nu sist frågade nämligen kiropraktorn om han kräks mycket (och ja de gör han) de kunde han nämligen se. Tänk han kanske har värsta låsningen sedan tiden i magen (trångt) och gör så ont att han inte kan sova och låsningar gör ju också att man får magproblem och problem med matsmältningen (därmed mycket sura uppstötningar)
Efter att vi varit där har dessutom Melvin fått mer färg i ansiktet (!!!?) Uff min värsta tanke är att han haft så ont att han varit helt blek och nu äntligen är de onda borta :/ Oj vad långt de blev:) men hoppas de löser sig snart, de finns verkligen inget värre än att inte få sova. Kram

2012-10-27 @ 22:12:07
URL: http://jennyalbertsson.blogg.no
Postat av: Hanna Karlsson

Så liten och söt!

2012-10-28 @ 06:51:31
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Nea - Förskollärarstudent i Karlstad

Min systerdotter hade väldiga problem med refluxen, att magmunnen inte slöt tätt, och hon hade då en form av... halsbränna kan man väl kalla det. Hon hade många dåliga nätter men det blev bättre när de kom på vad felet var och fick medicinering.
Hoppas att ni hittar felet :)

2012-10-28 @ 12:24:30
URL: http://linylootus.wordpress.com
Postat av: Nina

Usch, jag känner igen mig exakt. Vi har i perioder haft riktigt, riktigt struligt på nätterna. Dock har det alltid gått upp och ner. En period med några bra veckor följs av dåliga. Jag hoppas i alla fall att ni får några bra nätter emellanåt, annars orkar man ju knappt. Vi har provat en massa grejer fram och tillbaka, men att lämna henne själv att gråta klarade vi inte av. Testade en gång men det blev bara pannkaka. Sitta bredvid sängen och hålla handen eller sitta en liten bit ifrån funkar nu. Hon somnar gott men vaknar mellan 00-01 och somnar inte om om hon inte får komma in till oss så just nu kör vi på det istället. What ever works är mitt motto just nu :) Jag håller tummarna att ni kommer in i en bra period snart så ni kan återhämta er lite. Stor kram!

2012-10-28 @ 13:07:31
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Yohannas.se

Åhhh.... :/ Vad gör han om nätterna då, är han ledsen, eller bara bökar och stökar? :/

2012-10-28 @ 22:18:31
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0