Mally & August

Dessa två altså!
Jag vet inte om Mally tycker det är roligt eller mer jobbigt att August kryper runt som en galning ;)
Han är väldigt nyfiken på vår lillkorv & blir väldigt glad när han ser honom & är alltid väldigt nära. (Speciellt när det är mat-dags..) Men han tycker nog det är lite störande att ha en nyfiken liten krypmaskin som gärna känner & petar på honom. För August kryper nästan alltid dit Mally är.
Ofta suckar han bara & flyttar sig undan lite, eller så härdar han bara ut situationen.
Men! Det lustiga är att när August inte ger Mally uppmärksamhet så kommer han & slår sig ned väldigt nära.. :)
 
Vi övar övar övar på att lära August leka fint med Mally & klappa försiktigt. Men det går ju sådär än så länge.
Det får ta sin tid.
 

Längtar till dom börjar leka tillsammans :)
 

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Ginny är likadan. Ibland verkar hon tycka det är jobbigt men ändå kommer hon fram och lägger sig bredvid Miranda hela tiden. Vi kommer dock stänga för en grind när Ginny går och lägger sig på sin plats när Miranda börjat krypa. På så sätt kan hon få lugn och ro och man undviker incidenter där hunden säger ifrån.

Svar: Så roliga är dom :) Vi kanske också borde ha en "fristad" för Mally. Smart ide!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-17 @ 08:29:20
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Anonym

Alltså*

Gillar bloggen skärpt och loggar in så gott som dagligen!

Svar: TACK :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-17 @ 12:53:54
Postat av: Linda

Golden retriever är ju känd för hur snälla dom faktiskt är mot barn. Jag kan förstå Mally som alltid till vara nära. Min hund kan ligga på golvet och sova men så fort som jag byter rum så måste hon med. Det kan ju tilläggas att jag bor i en 1:a så jag kan ju inte försvinna så långt!

Svar: Ja han gör precis som din vovve ;) Följer efter oss överallt! Sötvovvar!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-17 @ 13:08:02
URL: http://Lindisen89.blogg.se
Postat av: Lilly

Jag ska nog också fixa en grind så hundarna får vara ifred, helst en som dom kan hoppa över själv. :)
Jag försöker lära min tös på 5månader att klappa försiktigt å inte nypa, hehe går sådär! Men min syster lyckades lära sin son jätte tidigt att vara försiktig med mina hundar, så det finns hopp! ;)

Svar: Vi får kämpa & kämpa & tillslut ska dom nog förstå :) Det kan inte vara så enkelt när man är en liten plupp :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-10-18 @ 13:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0