Att baka sphagetti

Jag har en ny favorit här hemma.
Spagetti Squash.
SÅ GOTT!
Jag älskar älskar stora pastatallrikar med massa god tomat/basilika/vitlöksås & ett kilo parmesan.
Tyvärr är ju inte det det mest hälsosamma man kan stoppa i kroppen, men med detta fuskreceptet som är ungefär 1000 gånger nyttigare så kan jag njuta av min favoritmat mer ofta.
 
Såhär går det till
 
Köp Spagetti Squash & dela på mitten
 
Gräv ur kärnor & allt som är i mitten
Placera upp&ner på en plåt. Ställ i mitten av ugnen på 175 grader & baka i ca 45 minuter
 



Efter 45 minuter ser det ut såhär. Låt svalna!
Ta sedan en gaffel & skrapa ur "spagettin".
Köttet har nämligen blivit trådigt efter att ha bakats så länge i ugnen.
 

 
Häll över favorit-pastasåsen & riv massor med parmesan över
 

 
ÄT!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart!! Älskar också pasta, mums :)

Svar: Sååå gott!! Mmmm! :)
Jenny Lönnstam

2012-09-12 @ 19:26:06
Postat av: Hanna

Det var jag som skrev ovan :)

2012-09-12 @ 19:26:40
URL: http://Www.hjn.blogg.se
Postat av: Louise

Har aldrig hört talas om den där frukten/grönsaken??? Jag brukar göra zuccini-pasta däremot - oxå supergott. Tar en zuccini och drar med osthyvel så man får som tagliatelle (stavas?) Koka 1 minut med salt. Färdigt att äta å sååååå gott!

Kram

Svar: Åh intressant! Det har jag aldrig hört talas om :) Måste testa det. Jag vet inte riktigt vad grönsaken heter på svenska.. Den är med i pumpa-släkten :)
Jenny Lönnstam

2012-09-13 @ 08:18:59
Postat av: Pernilla Chis

Oj, har jag aldrig testat, men det ser gott och nyttigt ut!

Svar: Supergott är det! :)
Jenny Lönnstam

2012-09-13 @ 09:27:05
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Sån har jag aldrig sett här men det lät väldigt smaskigt :)

Svar: Det är sååå gott :)
Jenny Lönnstam

2012-09-13 @ 22:08:00
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: Nathalie

Mums! Men har aldrig sett här hemma...=)

Svar: Jag undrar vad det kan heta på svenska..
Jenny Lönnstam

2012-09-14 @ 11:59:37
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Linnéa

Spagettipumpa.

Jag var tvungen att kolla upp det!

Svar: Sedär ja!! :) Tack!
Jenny Lönnstam

2012-09-14 @ 18:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0