Bananglass

När jag var gravid kunde jag inte äta något onyttigt.
Sött, fett osv fick mig att må fruktansvärt illa.
Jag åt yogurt, bär, bananer, äpplen, ägg på knäckemacka & flingor med mjölk i nästan 9 månader.
Givetvis åt jag annat också, men dessa saker dominerade verkligen min diet.
Men det tar jag igen nu!
Med buller&bång!
Sedan August ploppade ut har jag ätit sjuka mängder med mörk choklad.
Jag är JÄMT sugen på mörk choklad. Eller glass. Eller något salt.
Mmmmm..
Och jag låter mig själv att äta vad jag vill ungefär.
Men nu känner jag att det får vara nog.
En chokladkaka varje kväll är inte hälsosamt!
Jag har haft turen på min sida att inte gå upp i vikt så jag slutar enbart för att det inte kan vara bra för kroppen att få så mycket socker i sig varje dag.
 
Så jag letar alternativ som jag kan äta på kvällen när jag crejvar något sött.
Och igår snubblade jag över ett recept på banan-glass.
Har ni hört talas om det?
 
Man skivar ca 5 bananer, sen fryser man dom i ett par timmar.
Sedan kör man dom i en mixer tills det blir mjukglasskonsistens & sedan är det klart!?
Och det är verkligen mjukglasskonsistens!
Och det är sött!
 
Jag hade (såklart!) i en matsked kakao & vips så hade jag fått en chokladig, krämig, bananglass.
Genialt!
 

Man kan mixa i vilken smak man känner för. Jordnötsmör, cocos, kanel, jordgubbar osv osv :)
 
 
Mm så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: Nattis

Något som också är jätte gott är att skiva banan, strö över kakao och sen in i frysen! Jätte gott att sitta och suga på!
Eller skiva en apelsin och strö kanel på! Mums!
Eller klyfta ett äpple, strö över kanel, in i micron en stund tills de blir varma och lite mjuka! Super gott! Smakar som äpplepaj - fast det är nyttigt! ;)

Svar: det där med äpple i micron får jag nog testa! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-26 @ 23:25:12
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nathalie

Åh måste genast testa! Jag likt dig äter allt onyttigt jag får tag i. Måste bli en skärpning! Tack för tipset!

Svar: Ja testa & säg vad du tyckte sen :) Skärpning på oss ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-27 @ 08:50:01
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh det lät riktigt gott! Har också fastnat i sötsuget och vill ha något gott varje dag nu. Inte bra!! Men ska testa detta :)

Svar: Testa! Och säg vad du tyckte sen! :) Det där söt-träsket är så jäkla trist!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-27 @ 10:48:11
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Jag kunde inte heller äta det när jag var gravid - jag gjorde det då & då ändå såkalrt men jag mådde så sjukt dåligt efteråt! Jag mår dåligt nu med, får västa ruset och blir nästan yr, och ändå dras man till socker ändå emellanåt, haha.. galet!!! Men jag försöker berätta för mig själv hur mkt min kropp uppskattar ekologiskt, redig mat, mineralvatten och andra saker med smaker istället, och jag MÅR verkligen mkt bättre av det så är det bara!!!

2012-09-27 @ 17:06:18
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Maria, Livet med tre

Detta recept snor jag rakt av!!
Ser sjukt gott ut!

Kram Kram!!

Svar: Mm det är SÅ GOTT!! Im hooked :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-27 @ 21:49:47
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Augustifamiljen

Usch samma här, crejvar Japp just nu!! Bananchokladglass lät dock jäkligt gott :)

Svar: Det är supergott! :) Testa! Åååh Japp låter inte så tokigt såhär på morgonkvisten ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 13:44:50
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Postat av: Stephanie

Åh.... Jag måste också dra ner sötintaget. Äter också sjuka mängder. Går inte upp i vikt alls heller, men det känns ändå inte bra... Tack för tipset. Har börjat försöka äta nötter och torkad frukt istället .

Svar: Jag har också försökt med det men kan liksom inte sluta efter jag ätit ett par stycken. Hopplös är jag! Funderar på att köpa sådana där små russinpaket så man inte kan överäta ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-30 @ 19:54:51
URL: http://vargdrommar.blogspot.se/
Postat av: Jessica

Vad perfekt! Det SKA jag testa imorgon :) Jag är precis som du. Sen lillan kom har jag vräkt i mig choklad! Sjukt mycket men nu får det vara nog så då är detta ett super alternativ :) Tack för tipset! Kram

Ps. Älskar att läsa din blogg :)

Svar: Men tack gulle dig!! :)Ja testa! Om du smakat berätta vad du tyckte!
KRMAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-30 @ 22:13:23
URL: http://joannas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0