Egentid

Idag ska vi äntligen äntligen hänga med Julie & Asger en sväng.! Dom har varit i Danmark i vad som känns som en evighet så vi är superglada att dom kommit hem. Vi ska mötas upp vid ett superfint naturreservat & promenera lite.
 
Annars känner denna mamman att hon är i stort behov av egentid. Stort behov.
Vi har sagt varje helg i flera veckor nu att "idag ska du ta dig ett par timmar", men det blir inte av för vi är så upptagna med att flänga hit & dit & fixa ditten & datten..
Drömmer om manikyr, pedikyr & Yoga alldeles ensam i lugn & ro
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Jag vill ju komma.... Då skulle du få vara ensam... jag skulle umgås med lillkorv o vovve!

Svar: Det skulle inte vara så tokigt!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-20 @ 20:33:11
Postat av: Jessica

Ja egentid kan vara såååå viktigt. Jag visste inte innan lillan kom att jag hade det behovet, men det hade jag kan jag lätt säga. Så viktigt att bara få sitta själv och slippa måsten och bara få va. Ta hand om sig själv eller kanske bara se en halvbra serie :) Ja något som sagt!
Hoppas ni får till det nu i helgen så du får lite egentid! Kram

2012-09-20 @ 20:35:05
URL: http://joannas.se
Postat av: camilla

Ja egentid har fått en ny innebörd! ;) Det har blivit dom gångerna hos frissan för min del. Men, viktigt!

Hoppas du får lite egentid snart, det är du värd!

Kramar

Svar: Ja verkligen! Bara 30 minuter hos tandläkaren är ju egentid nu ;) haha. KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-20 @ 21:54:02
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Det är viktigt med egentid! Jag fick det idag då jag åkte tillbaka till BB för att få en spruta, hihi!

Svar: Haha. Ja egentid har fått en ny innebörd ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-20 @ 22:41:34
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: anna m ludde

Vet precis vad du menar! Samma sak hos oss. Gaaah!

2012-09-21 @ 00:00:07
URL: http://annatotti.se
Postat av: Sandra

Vi har samma här hemma. Mitt i flytt och stök. Superroliga saker men egentid. Vara själv. Koppla av. Koppla bort. Längtar! Ska du vara hemma hela föräldraledigheten eller kommer mannen din att kunna vara hemma också? Kram.

Svar: Vi har ju inte föräldrarledighet utan jag är hemma-mamma & Andrew jobbar :) Lite olika här i USA :) Kram & hoppas du också får lite egentid snart!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-21 @ 19:32:10
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Louise

Finns det inga trevliga kandidater till barnvakter i området? Annars hoppas jag det blir av att Andrew å August får lite egen pappa-son-tid snart - det är ju oxå viktigt! Så brukar jag tänka när det gått en längre period när jag inte tagit tag i att "gå iväg". Ibland tycker jag det kan kännas som att det hänger på att man på nåt vis har kotrollbehov som är svårt att helt släppa, eller att man är för trött för att orka ta sig hemifrån. Fast det är ju jag, kanske inte alls samma för dig :)

Svar: Jag är ju så otroligt feg när det kommer till att lämna ifrån till okända personer. Usch.. Och kontrollfreak är jag ;) hehe.. så jag har ju även svårt att lämna ifrån mig till Andrew, precis som du nämnde. Men jag måste ju släppa på det lite snart & göra något! Kram! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-21 @ 20:48:22
Postat av: Linda

Hoppas du får din egen tid! Söt unge!

Svar: Imorgon är det utlovat! Vi får väl se hur det går.. ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-22 @ 22:53:51
URL: http://liilah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0