Hur mycket orkar man?

Jag är så in i helvetets jäkla trött.
Ursäkta mitt ordval, men man kan liksom inte pudra upp mitt välmående med hjärtan & fina meningar idag.
I snart en vecka har August varit dålig & även jag.
Vi är dock på bättringsvägen & idag tror jag nästan att båda två är back on track.
 
Men denna vecka har inneburit hemsk sömn på nätterna & ledsen bebis som vill vara hos mamma hela tiden.
Som inte vill sova under dagen. Bara bli buren & amma.
Amma amma amma amma.
Han har tappat lite vikt skruttkorven, så han behöver ju äta hela hela tiden.
Och jag trugar med mat, ersättning- ja allt som går!
Men han vill bara amma.
Så vi ammar & vi sover inte.
Jag är helt slut!

Eftersom vi haft besök i stan så har jag hela tiden sett till att huset är städat, att middagen stått på bordet, att kylen är påfylld & sminkat upp dom trötta puffiga ögonen.
Men nu orkar jag inte mer.
 
Vill åka någonstans helt själv & bara vara..
Få sova en hel natt. Inte höra gråt. Inte tjaffsa med denna stöniga mannen som vägrar samarbeta på nätterna.
 
 
Älskade lilla barn..

Kommentarer
Postat av: elin - mamma till Signe

åh kära du!
önskar att jag kunde hjälpa!
Men mitt råd är! Låt din man ta en natt, sov på hotell eller hos en vän!
Även fast det tar emot! Men du måste prioritera dig själv för att hålla som människa <3 pumpa el ge ersättning och åk!

2012-09-28 @ 16:03:04
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: storasyrran

Det är tur för August att han är så söt så mamma smälter när han ler! Eller hur? =) Styrkekram till dig! Härda ut, snart blir det bättre!

2012-09-28 @ 17:02:47
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Hoppas det vänder snart! Kramar ♥

2012-09-28 @ 17:21:54
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Stor styrkekram! Du fixar det här, en dag är bara 24 timmar. Snart kommer en ny. "This too shall pass!"

Svar: Tack för stora kramen & pepp & kram tillbaka!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 17:38:34
Postat av: Papput

Härda ut till November , då kommer avlastningen :-)

Svar: Jaaaa då blir allt BRA! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 19:15:07
Postat av: Mammi

Säger som pappa, häng i vi kommer "snart" kram kram

Svar: Jag veeet! Åh som jag LÄNGTAR!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 19:19:46
Postat av: louise

Stackare!! Verkligen. Kramar

Svar: Tack gulle för kramarna!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 19:21:20
Postat av: Carro

Ååh.. Lider verkligen med dig ska du veta...:( måste vara jobbigt o vara så långt hemifrån o inte kunna få nån avlastning.. Men kan inte svärmor hjälpa något då? Snart kommer iaf dina päron! Det är jättebra att du ventilerar dig iaf, man blir knäpp om man håller allt inom sig. Styrkekram

2012-09-28 @ 19:37:02
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Hanna

Det är verkligen jobbigt och påfrestande att ligga på minus med sömnen. Kan inte Andrew ta August på dagen så du får sova? Somnar han i vagnen om ni är ute och går kan de kanske ta en promenad medan du vilar? Eller åka bil eller vad han gillar bäst.
Kram!

Svar: Ja det är väl så.. Jag måste kanske chilla lite med allt fejjande när August har haft en jobbig natt. Borde skaffa städerska ;) hehe..Och jag fick faktiskt lite tid idag på morgonen!! Hurra!!
KRAM på dig fina du
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 21:47:04
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Hanna

Tänk på att det är okej med ett stökigt hem, takeaway mat och gå omkring i slappiskläder!! Ingen är perfekt och lägg inte din energi på sådant när August vill ha så mycket närhet. Vi brukar låta disken stå och sova eller bara vila istället för att ta tag i alla hushållssysslor :) så får man fixa det senare.

2012-09-28 @ 21:52:31
URL: http://hjn.blogg%2Cse
Postat av: Pernilla Chis

Stackars Jenny!
En stor kram till dig vännen, du skall se att det snart vänder och ni alla mår bra igen.

2012-09-28 @ 21:54:35
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Strunta i allt som inte är livsviktigt! Vet att det är svårt men du måste! Ta hand om dig och lillskrutten bara. Det andra får vänta. Kan tänka mig att det är extra jobbigt när du inte har din mamma och familj nära till hands. Tänker på er! Kram!

2012-09-28 @ 22:08:47
URL: http://annatotti.se
Postat av: Zarah - bebisar och mops

KRAM till dig vännen!

2012-09-28 @ 22:15:13
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Nattis

Tänker på dig!!! Hoppas verkligen din man hjälper dig om nätterna så du också får lite sömn i kroppen, det måsta man ha för att fungera som människa och mamma. Säg att dina bloggläsare tycker det! ;) Hoppas både du och lillen mår bättre snart! :) Kramar till dig!

2012-09-28 @ 22:31:55
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Hanna Melkers mamma

Men du är ju bara FÖR bra! Den stora killen där hemma borde få veta att bättre fru får han inte så han måste ta vara pån'a! "Stönig" var rätt ordval Jenny eftersom ingen vet vad det betyder förutom Värmlänningarna :)
JAG vill resa bort med dig!, fast kanske skulle vi ha med de minsta killarna då, el?
Love you <3

Svar: Vi kan ta med dom men kanske kan vi hyra nannys & gå på massage, yoga, dricka drinkar & bara SLAPPA! ;) Saknar dig älskade vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2012-09-28 @ 23:05:00
Postat av: Nina

Förstår dig så väl, kan bara hoppas det vänder för er snart. Och att du kan få tid att ro om dig själv. En massage, lite shopping eller bara vara med en vän utan barn. Kämpa på! Stora kramar.

2012-09-29 @ 07:09:33
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Maria, Livet med tre

Åh fina du..
Jag vet precis hur du har det. Ibland är man så slut att man känner att man inte orkar en sekund till.
Man får nästan ta minut för minut .. men så rätt som det är så händer något litet roligt och man får batteriet laddat en smula.
Viktigast när man känner som du är att bara kunna bryta mönstret en liten kort stund. Ta en promenad ensam, åk och shoppa helt själv och bara till dig!
Att få ett dygn för sig själv då man ammar kan ju vara stört omöjligt men försök att få korta stunder här och var.

Det där amma amma amma känner jag verkligen igen och bara det kan ge en en känsla av hopplöshet. Man är rädd att man aldrig ska kunna sluta, att de ska ha vänjt sig och bara vilja tutta livet ut.
Men tro mig.. det kommer ett slut hur tuttig han än är i dag.
Fråga mig som har slutat med tre extremt tuttiga ungar ;-)

Såg att du fått lite ny energi av härliga vänner.. SKÖNT!
Det är det bästa som finns.. jag har en man som inte är kapabel till att ge mig ny energi och mer ork.. men det fixar mina vänner på ett kick.. jag älskar dem!!

Kram fina du!!! önskar jag kunde göra mer än att peppa dig..

2012-09-29 @ 07:41:53
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Åh vad jag lider med dig. Ibland är man väldigt nära ett sammanbrott. Men på något sätt finner man lite lite styrka att fortsätta en dag till. Tyvärr kan jag inte kommentera inlägget efter, men vad skulle vi göra utan våra vänner, som sitter i samma situation som en själv och förstår en precis. Jag hoppas ni får en härlig helg! Kram!

2012-09-29 @ 11:07:50
URL: http://nathalier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0