Natt-utvärdering

Igår hade vi ett långt, vuxet & bra samtal, jag & Andrew.
Vi kom överrens om att sova på övervåningen så det inte blir lika kämpigt att gå upp mitt i natten för att trösta, mata osv.
August sov till 7-11, då gick jag in för att amma.
Sedan vaknade han upp ett par gånger men allt jag behövde göra var att ploppa in nappen & stoppa om med snuttefiltarna.
Sen vaknade han igen runt 2:30 & då var jag sådär groggy att jag glömde 11-amningen, så jag ammade igen.
Kom på mig själv mitt i att han åt för bara några timmar sen, så jag stoppade tillbaka honom i sängen & han somnade om.
Sen vaknade han vid 4. Var ganska ledsen, så jag hängde mig över sängen så jag liksom låg med mitt ansikte mot hans & efter 15minuter sov han igen.
Vaknade 5:30 & då bar jag in honom i sängen till oss så han fick amma & somna om intill.
Vi sov till 7:30 vilket var väldigt tacksamt!
 
Vi får se hur det går inatt igen.
Nu ska jag yoga, ta mig en liten tupplur & sen åker vi iväg för att äta tidig BBQ-middag
 
 
Älskade lilla barn

Kommentarer
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Vad skönt att det går åt rätt håll åtminstone! Vi har haft det precis likadant som du beskrev i ditt tidigare inlägg, men jag hade liksom inga råd att ge, läste bara råden du fick.
Ta i trä så tror jag vårt problem bara var att han var övertrött för han sovit alldeles för lite under dagarna då dagssömnen alltid är med napp och nu har han ju börjat dra ut den hela tiden... Men idag sov han en massa och läggningen gick då jättesnabbt! Plus att han var på bättre humör! Himla skönt. Hoppas det håller i sig.
Kram på er!

Svar: Vad härligt att ni börjar få klämm på det!! Hejja hejja! :)
Jenny Lönnstam

2012-09-09 @ 21:28:31
URL: http://annatotti.se
Postat av: malin

Hej! Du kanske ska prova att inte amma honom så ofta? Utan låta honom sova och om han vaknar amma då. Även låta honom vara i ert rum och sova och inte i ett separat rum. Det finns nog ingen människa som skulle vilja sova ensam. Och säkerligen inte en litet barn som August. Barn behöver känna sig trygga och har behov av att känna närhet. Han kanske även är van vid att vakna flera gånger under natten om ni väcker honom för att amma.

Förstår hur jobbigt ni har det. Ta hand om er. Kram

2012-09-09 @ 21:29:35
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

han är så söt! jobbigt att behöva vakna flera gånger på natten, hoppas han snart sover längre :)

sv; vad roligt att du tycker det :)

Svar: Det hoppas jag med!! :) Tack!
Jenny Lönnstam

2012-09-10 @ 07:50:15
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Alexandra

Så skönt att det går åt rätt håll. Fortsätt som du gör så kommer han börja sova hela nätter ska du se! Barn lär sig fortare än man tror. :-)

Svar: Hoppas hoppas!! :)
Jenny Lönnstam

2012-09-10 @ 09:18:43
Postat av: Nathalie

Vad härligt att läsa att ni kunnat prata om det. Det går ju inte att ta lasset ensam även om den andra partnern jobbar och man själv är hemma. Man behöver trots det sin sömn. När vi hade det som jobbigast så fick min sambo ta M hela natten medans jag sov på soffan med öronproppar. Det räcker få sova en hel natt. Eller att han kommer in med august när han sak ammas och sedan bär tillbaka honom så att du får en hel natts vila.
Vi ha ju också problem med M´s sömn. Tyvärr vaknar de upp när de går upp i ytlig sömn medans andra barn lyckas somna om själva kallar våra barn på uppmärksamhet. Det är det som är jobbigt att få de att lyckas somna om själva, även på natten. För oss går det nu bättre, men visst är det jobbigt att få rätsida på det. Hoppas allt ordnar sig snart!
Kram!

Svar: Härligt att du fick så mycket hjälp!! Det är inte alltid enkelt att tycka samma när det kommer till nytt kapitel som barn!
Jenny Lönnstam

2012-09-10 @ 11:15:08
URL: http://nathalier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0