Att hitta tillbaka till varandra

Jag & Andrew har alltid varit väldigt sammansvetsade men samtidigt haft tid åt våra egna intressen.
När August kom till världen & vi samtidigt var på G att lämna New York, så vände det liksom upp&ner på allt.
Andrew som aldrig hållt i en bebis, var nu Pappa.
Jag som fullkomligt svämmade över av kärlek & var ett vrak emellanåt för jag kunde inte hantera mina känslor.
Och så flytt till ny stad på det.
Och noll egentid för någon av oss.
 
Sakta började vi bygga upp vårt liv här i Nashville. Vi hittade vänner, började göra saker tillsammans på helgerna & efter många många månader så började vi även få kläm på hur vi skulle dela upp föräldrarollen utan att någon skulle bli överväldigad.
Jag började acceptera att Andrew jobbar hela dagarna & sitter inte bara med fötterna på ett bord med en kopp kaffe i andra & slösurfar, så han behöver egentid även efter jobbet.

Han började förstå att jag behövde komma iväg på helgerna för att tex. Yoga eller få en manikyr.
Sakta sakta började vi liksom få kläm på hela föräldrarollen & började hitta tillbaka till våra egna liv & intressen.
Men vi hittade aldrig riktigt tillbaka till oss.
Antingen var fokus på August eller Mally. Eller på oss själva.
 
Men efter Californien så började det så sakterliga att ändras.
Vi liksom började tycka om mer att umgås igen. Ville hitta på saker tillsammans.
Och nu känns det äntligen som vi är tillbaka till de gamla spåret.
Jag kan inte beskriva med ord hur extremt lycklig det gör mig.
 
I lördags satt vi uppe halva natten & spelade sällskapsspel, drack öl & skrattade tillsammans.
Bara Andrew & jag.
Som jag längtat efter den dagen.

Kommentarer
Postat av: Trees, mamma i London

åh vad fint skrivet!! Vad underbart att ni hittat tillbaka!! Jag tror att under vår indien resa om några veckor kommer vi vara där vi också. det är ju troligen tiden tillsammans (som man saknat så mycket) som bygger upp det igen!
som dom säger; det är under det första året som nyblivna föräldrar som det är allra svårast för ett förhållande. Och det stämmer så VÄL! De par som klarar första året och hittar tillbaka till varandra<3 klarar "allt" :D

Svar: Det tror jag verkligen ni kommer göra <3 resor is tha shit!! Ja det först året som föräldrar var iallafall inte en lek för oss. Men vi tog oss igenom det & nu är allt så himla bra igen. Hoppas det är som du säger! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:06:57
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Hannah-Sofia

Vad ärligt och fint skrivet!! Det är en omställning att bli föräldrar, därför är det så oerhört viktigt att också få vara "käresta" åt varandra, annars vaknar man upp efter några år med bortsprungna känslor...Heja ni!

Svar: TACK <3 blir så glad när ni uppskattar det jag skriver. Ja så tror jag också det skulle bli om man inte ger varandra någon kärleks-uppmärksamhet.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:14:14
Postat av: Bella

Vad fint att höra att det kan bli bättre bara men ger det lite tid och kraft =)

Svar: Ja ett tag trodde jag liksom att det nästan var "kört". Men det gick att ändra på! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:19:12
Postat av: Victoria B

Fint Jenny! Känns ju skönt att höra att de är fler än bara vi som har tufft som nya föräldrar. jag vet ju att det är så men det är skönt när någon är ärlig och delar med sej.
Hoppas ni haft en fin påsk. Ser så ut iallafall :)
Kram

Svar: Tack kära du för fina ord <3 jag tycker det är så viktigt tt inte måla allt rosa utan att verkligen berätta hur det faktiskt är. KRAM hjärtat
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:27:55
Postat av: Mammi

❤❤❤❤❤❤❤

Svar: Älskar dig
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:34:07
Postat av: Zarah - mamma till

Känner igen det där.. Man behöver verkligen egentid tillsammans. Vad skönt att ni hittat tillbaka till varandra! ❤

Svar: Ja man gör verkligen det. Mer än jag trodde! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:34:54
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Lilly

Så fint skrivet!!
Jag håller med om att fokus ofta ligger någon annanstans å när babyn väl somnat vill man bara bara ifred på kvällen.
För oss tog det typ 8månsder att hitta tillbaka till varann!
Önskar jag varit förberedd på det!
Kram å härligt att kärleken blommat igen! <3

Svar: Vad underbart att även ni hittat tillbaka till varandra igen! Det är precis som du säger, man fokuserar inte på varandra längre utan bebis & allt runt om.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:42:26
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Åh, här trillar tårarna av igenkännelse! Så underbart att läsa att ni kommit tillbaka till de "normala" spåren igen. G är snart ett år men det känns fortfarande som om mannen och jag oftast är han och jag och inte vi. Tycker vi fördelar föräldrajobbet bra, men var finns vi? Inget kommer av sig självt men jag hoppas verkligen att vi landar där ni är nu! Stor tummen upp för att ni klarat pärsen!

Svar: <3 <3Åh jag vet kära du! Man försvinner liksom in i nya roller & tappar varandra. Så himla ledsamt. Men det kommer snart den dagen då även ni hittar tillbaka till ER! Man måste jobba på det.. Vi har ältat & pratat & funderat på HUR, i vad som känns som en evighet. Antar att semestern hjälpte! Hoppas även ni är där snart <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:46:37
Postat av: Pappa

<3 Gilla <3
Kram till hela familjen !

Svar: <3 <3 <3 KRAM Pappi
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 19:47:33
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

vilket fint och sant inlägg vännen! känner själv att vi (jag och mannen) varit helt off sedan vi fick vår tvåa för 1.5 månad sedan. allt har kretsat kring våra små och jag längtar verkligen tills vi kan få lite tid för bara oss. det är SÅ viktigt.
så glad för att du och din kärlek lyckats hitta en fin balas. er lördag lät så himla mysig. själv är jag sååå trött och prioriterar sömn framför allt socialt just nu. så jäkla tråkigt. tur att man inte ammar för alltid ;)

kram på dig ♥

Svar: Åh jag kan tänka mig det! 2 barn, dagis, jobb & allt däremellan. Känner på mig att det kommer hända igen då vi förhoppningsvis får en 2:a i framtiden. Men kanske hittar man tillbaka lite snabbare den gången? Åh jag vet inte. Det är svårt detta. Men klarar man det, så måste man ju klara allt? <3KRAM vännen
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 20:44:17
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Hanna Melkers mamma

Åh va underbart att höra! Jag har funderat mycket över om man någonsin kommer att få det som förr, det är skönt att höra att det kan bli så...

Svar: Det kommer! Jag trodde att det var kört ett tag. Att detta liksom var vårt "nya liv". Men tji fick jag. Man får jobba med det & tillslut så! SÅjäkla underbart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 20:49:14
Postat av: Elin - mamma till Signe

Åh fina kära du, så lycklig jag blir av att läsa detta <3

Svar: Tack hjärtat <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 21:06:41
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Anna

Vad härligt det låter. Ni får markera date night i kalendern :)

Svar: Ja vi får göra det!! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 21:24:45
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Hanna Karlsson

Vad härligt att det vänt för er.

Svar: Jaa så himla underbart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 21:25:43
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Aida

Åh det låter helt underbart mysigt. Skönt med någon som berättar att allt inte är som på rosa moln hela tiden. Gillar att du är så ärlig.
Kram!

Svar: Åh TACK! <3 jag tycker det är så himla viktigt att dela med sig av hur det verkligen är (för de flesta) & inte fluffa upp allt hela tiden med hjärtan osv. KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 21:41:35
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Underbart, sååååå härligt för er!! Det måste kännas helt magiskt!! Dit har vi långt, vi är så utslitna båda två och vardagen - två barn, dagis, jobb och min skada och allt verkligen tömmer ut oss... Hoppas det vänder för oss cokså en dag!

Svar: Det känns verkligen helt underbart! Och det är klart det vänder för er någon dag. Kan inte tänka mig hur rörigt livet skulle vara med två barn, jobb osv. Puh! KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 21:44:48
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fint skrivet Jenny. Och som nån sa, din ärlighet i det du skriver uppskattas otroligt mycket!

Kramar söta du!

Svar: Tack vad snällt sagt! Jag uppskattar verkligen sådana kommentarer ska du veta! :)KRAM! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-01 @ 23:54:36
URL: http://aofv.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg! Det verkar vara ett dilemma för de flesta nya föräldrapar, det där att uppskatta varandra (som kärlekspartner liksom) lika mycket som innan och sådär. För oss tror jag det hjälper att vara ifrån varandra någon dag eller två (som nu) och få sakna lite.

Svar: Ja det är nog så & det är så viktigt att inte hymla med det & liksom låtsas att allt är rosenskimmrande hela tiden. Och visst hjälper det att vara ifrån varandra emellanåt! Vi behövde dock vara mer tillsammans än ifrån varandra visade det sig ;) Vi som trodde tvärt om. Skönt att ni har hittat till ert sätt att liksom "ladda om" <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 04:07:19
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Annica

Åh vad jag blir glad för din skull att ni hittat tillbaka till varandra igen! Ja, att det är en omställning att bli förälder, det är det minsta man kan säga! Härligt att läsa dina fina ord och jag älskar såna ärliga, fina inlägg! KRAM!

Svar: Tack kära du för dina fina ord! De värmer så mycket att höra! Jag försöker vara så ärlig det bara går & skippar rosa fluff & hjärtan när det verkligen inte alltid är så.. :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 08:13:27
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Åh vad härligt :-)
Du skriver så fint, det märks att du skriver direkt från hjärtat. Att få barn är det underbaraste som finns men det sätter också förhållandet på prov.Det kommer ju in en helt ny, egen liten person som det tar tid att lära känna ordentligt och vardagen blir en helt annan. Skönt att ni hittat tillbaka till varandra igen. Att ni hittat både er själva, er tillsammans och er tillsammans med August. Stor kram

Svar: Åh tack snälla rara för dina fina ord!! <3Ja det är så sant som du säger, det är det underbaraste som finns, det bästa som hänt, men samtidigt så vänds själva kärleksförhållandet upp & ner. Tänk om man visste det innan!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 11:24:38
Postat av: Från rosenskimrande till ilsket rött- det ljuva familjelivet.

Så härligt att läsa!! Blev alldeles tårögd, för jag förstår din glädje.
Jag o min man var nära att skilja oss efter första barnet. Vi gick från att båda ha arbetet ob-tider o typ en ledig dag tillsammans på 6 veckor till att helt plötsligt se varandra varje dag hela tiden. Vi insåg då att vi levt mer isär än ihopa förr o det var inte helt lätt att hitta nya rutiner ihop o med vår dotter.
Men det gick, o efter ett barn till o 9 år tillsammans så har vi det faktiskt bättre än någonsin.
Vi gör inga flashiga saker ihop, men kvällarna är våra o spenderar vi tillsammans o det har gjort mkt för oss.
Kram på dig! Din blogg är den hjärtligaste jag vet, du verkar vara så härlig!

Svar: Men nu blev jag alldeles tårögd! Främst av glädje till er historia & kärlek, men också för alla fina ord riktade mot mig. TACK snälla fina <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 11:59:07
URL: http://www.johannaolinnea.wordpress.com
Postat av: Madeleine Hutchinson

Jättefint skrivet och skönt att läsa att fler än Ken och jag som har våra ups and downs, men att man verkligen kan hitta tillbaka till varandra igen. Ibland skräms jag över tanken på vad mycket tid som vi förlorar tillsammans och jag är rädd för att platsen där han befinner sig på förändrar honom..
Usch och fy, men det är därför han söker jobb i USA nu för fulla muggar. För att få vara tillsammans med mig och för att vi ska kunna bli det som vi en gång var <3

Svar: Jag hoppas & håller alla tummar jag har att han får ett jobb snart så ni kan få flytta ihop & leva era liv tillsammans! Snart är det er tur! Er historia är så fin & så kärleksfull! Jag är helt övertygad om att ni kommer "finna varandra" snabbt igen. Om inte snabbare då ni saknat varandra så innerligt så länge. Åh kära du! KRAM KRAM KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 17:28:20
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: Annso

Så himla ärligt och rakt på sak. Du himlar inte med något och det är det som jag älskar med din blogg. Du är en människa, en bra sådan dessutom. :)

Svar: Åh TACK kära du! <3 Så himla glad jag blir att höra det! tack tack tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 19:51:26
Postat av: Hanna

Å vilket härligt, rakt och ärligt inlägg! Så skönt att göra nån säga det!! Att. Det är hur tufft som helst att hitta sig själva i den nya föräldrarollen OCH fortf vara VI - ett par, som förr.... Vi kämpar fortf på med detta, det är inte lätt, men vissa dagar bättre, andra sämre såklart.
Fick höra en sån klok sak häromdan. Sa till en vän att jag ibland saknar andreas. Fast han bor under samma tak. Och att han säkert saknar mig, den jag VAR , den pigga glada positiva.. (Ja det låter Sorgligt men ibland vet jag inte vart jag själv tagit vägen...klart jag är lycklig över våra barn, vår familj..men vissa stunder, ja.) då sa min vän att "den andreas finns ju där. Du finns ju där. " låter kanske självklart och enkelt, men för mig var det en ögonöppnare. Vi finns ju där, har eg i nte förändrats så himla mkt. Man måste "bara" SE varandra. Ta sig tid. Inte lätt alls mitt i sömnbrist och stress. Ja...nu blev detta långt och personligt, men du bjuder alltid så mkt på dig själv och det uppskattas! Det känns som att "prata" m en vän ibland. Är så glad över att höra att ni hittat ER igen. Vi kämpar på.. Stor kram

Svar: Fina vännen! <3 Du får så gärna dela med dig hur mycket du vill! Vad gullig du är! Jag förstår att det måste vara svårt med TVÅ. Jag kan tänka mig att vi kommer trilla dit igen om vi får en till. Och att lägga till dagis, jobb osv på det. Puh! Inte lätt. Man måste nog jobba en hel del med sitt beteende & prioritera varandra. Inte ta varandra för givet osv. Vi har "ändrat tillbaka" en hel massa & när vi väl var där, märkte vi att det är ju såhär vi faktiskt VILL VARA. Och känner oss så himla mycket gladare. Underligt hur man kan tappa bort sig själv & varandra när man fått det finaste i livet.En dag kommer ni komma till den där magiska tiden igen! Det vet jag! <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 21:14:09
Postat av: 2-barns-mamman

Men jag ryser...av välbehag. Så underbart att läsa och så ärligt skrivet. För visst är det så att bli förälder, man förlorar både sig och varandra och "Oss:et" lite grann. Underbart att höra att ni hittat tillbaka! :)

Svar: Åh TACK! Vad glad jag blir att inlägget uppskattas! <3Ja det är himla svårt att "hitta varandra" igen.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 21:43:58
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Frida - Vita villan

Men så härligt att ni hittat tillbaka! Förstår att du känner dig lycklig!
Hoppas att det fortsätter så! =)
Kram

Svar: SÅ himla underbart är det! Och TACK!! <3KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-02 @ 22:14:29
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: emilie

Herregud, här sitter jag och lipar... första gången någonsin jag är inne på din blogg, råkade klicka mig hit på nått sätt, tacksam för det just nu =)
Jag och min man går just nu igenom vårt lilla helvete, inte för att vi glider i från varandra eller har gjort, vi har inte varit gifta i ett år än och efter redan efter 6 månader som gifta fick vi en stor dörr smäld rakt i ansiktet, dörren som heter cancer... Vi lovade varandra att C:n inte skulle få ta över vårt ljuvliga liv... det var precis vad den gjorde. När du skriver om er kväll och hur nu börjar komma tillbaka ger det mig kraft och styrka att orka och ge min man all cred han är värd nu när han ställer upp i vartenda hörn.
Tack, ditt inlägg la sig så rätt i hjärtat, vi njuter också av våra små stunder då vi kiknar av skratt eller står stilla och tysta vid kanalen och tittar på vattnet.
tack än en gång.

Svar: Men åh! Kära du! Här kommer en miljon kramar till dig/er. Vilken prövning ni går igenom så tidigt i ert giftermål (heter det så?)
Jag önskar dig all kraft till att tillfriskna snabbt & skickar massor med kärlek din väg.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 15:27:27
Postat av: Carro i Norrland

Vilken underbar läsning! Det bästa som finns när man får känna sig lite nykär och hitta det där speciella:-)

Svar: Visst är det!! Älskar att känna mig KÄR i Andrew igen. Lite pirr liksom. Underbart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 17:32:46
Postat av: Maria, Livet med tre

Så himla bra skrivet vännen.. jag älskar att du är så ärlig.
Och jag är otroligt glad för er skull att ni är på väg tillbaka till varandra .. Det är en jäkla prövning att få barn och den som säger nåt annat den ljuger. Det som tar mest stryk är ju självklart relationen då tiden till varandra helt plötsligt är obefintlig.
Jag önskar er verkligen all lycka och är helt övertygad om att ni kommer fortsätta komma varandra närmare nu när känner av skillnaden.

Kram Och Puss!!!

Svar: Tack hjärtat!! Det är verkligen en prövning! Jag trodde då aldrig att vi skulle glida ifrån varandra utan tvärtom, för det är ju det han hör! Folk pratar aldrig om hur dom har det jobbigt i förhållandet efter barn. Utan bara om hur rosafluffigt & fantastiskt allt är. BS säger jag.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 20:50:48
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: brattbergskan

Ja där satte du ord på hur det är! Inte alls kul att det har varit så för er fast riktigt skönt att veta att vi inte är ensamma om det! Det är så lätt att tro att man är helt ensam om att ha problem med att komma in i sina nya roller. Tack för ett rikt bra inlägg!

Svar: Tack snälla för dina fina ord!
Och visst är det som du säger. Att man vet liksom inte hur alla andra faktiskt har det eftersom man aldrig får höra den "dåliga" sidan av föräldraskap då man tydligen ska vara skitlycklig & kär & allt är så himla rosafluffigt med hjärtan annars är man otacksam & inte en bra mamma? Jag förstår inte! Jag tror att nästan ALLA har det såhär mer eller mindre! KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-04 @ 20:53:29
URL: http://www.brattbergskan.com
Postat av: Malin

Så skönt att läsa! Jag tänkte häromdagen på att min man och jag inte alls är "vi" på samma sätt som förut. Att vi inte skrattar lika mycket tillsammans som innan vi fick barn till exempel, och jag saknar det. Känns skönt att läsa att man tillslut hittar tillbaka till hur det var innan.

Svar: Åh jaaa jag saknar också det där med att verkligen skratta tillsammans. Ha internskämt eller gapflabba till någon dålig tvreklam. Det är liksom inte lika "självklart" längre. Men det går verkligen att hitta tillbaka. Man måste bara jobba med det & tvinga sig själv att inte fastna i det beteendet osv. KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-08 @ 18:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0