Barn-appar?

Denna gosekillen altså!
Vi kom nyss hem från en musik klass & August återigen charmat rumpan av alla.
Han går runt med sin lill blöjrumpa, klappar händerna, visar magen & kramar alla.
Underbara unge.
 

Nu sover han en sväng & jag sitter här med en kopp kaffe.
Äntligen en lugn stund.
Försöker hitta lite roliga barn-appar då August har noll intresse av de jag laddat ned hittills.
Han tycker inte inte om de som är högljudda, med tecknade djur osv.
De fåtal han visat intresse för är väldigt lugna program med dova färger & tex. bilar eller riktiga djurbilder.
Sånger tycker han också om.
 
Tips?
 

Kommentarer
Postat av: susanne

Har han sett "Sesame Street" ännu?! Bara älskar det barnprogrammet!!!

Svar: Nej jag vägrar visa honom det!! ;) Jag var livrädd för de där dockorna som barn, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 19:00:23
Postat av: Sara

Picturebook.
Vem där.

:)

Svar: Åh de måste jag söka på! Tack! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 19:15:30
Postat av: esterii

Hej svejs! Kikar in som ny omen kan inte ge något tips, mina barn är stora så har dålig koll. Nåväl kikar vidare, lämnar ett litet spå och hoppas du vill göra detsamma:) Allt gott!

Svar: Hej & välkommen! Hoppas du stannar kvar :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 20:02:16
URL: http://www.esterii.blogg.se
Postat av: Anna m Ludde

Babbappen förstås! Da-da-da-da-da-da!

Svar: Bappappen? Det får jag spana in! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 20:13:40
URL: http://annatotti.se
Postat av: Sophia

Radioapan!

Svar: Vilka lustiga namn ni har på era appar ;) ska spana in! Tack för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 21:56:01
Postat av: Dixie

Ellie är också helt inne i lugna spel; älskar alla TocaBoca, dom är lugna och pedagogiska (men uppfyller eg inte August kravspec...). Hon gillar pussel-spel. Många av pusselspelen har ju "magnetiska" bitar så dom behöver inte passa in figurerna perfekt. Sorting är ett annat favvospel. Det finns två djurappar hon hade men jag minns inte vad dom Hette, det ena var djurläten och den andra hade korta klipp med djur.

Och märkligt det där med amning, för precis som du säger känner jag mig extremt okvinnlig trots att jag gör en exklusivt kvinnlig grej. Måste vara för att min kropp plötsligt helt är någon annans...? Och visst är det mysigt, när man fått in lite rutiner osv! Lägger ingen som helst värdering i hur mammor ger sina barn mat, men hade känt en stor sorg om jag inte kunnat amma.
Kramar!

Svar: Åh synd att du inte minns namn men jag ska spana in de där TocaBoca som du sa. Kanske gillar han! :)
Och visst är det så med amning! Väldigt kvinnligt, men man känner sig SÅ okvinnlig. Även jag skulle bli väldigt ledsen om jag inte kunde amma. Det är himla fint ändå. Men jobbigt. Oj vad blandade känslor det är altså. Puh!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-19 @ 22:52:26
Postat av: Nina

Ja, babbappen (eller babblarna tror jag de heter) kan jag också rekommendera. Theas stora favorit just nu är Tittut för småbarn. Färgglada djur, bara ett klicka en gång så händer det saker. Den är verkligen poppis i detta hus! Kraaaam!

Svar: Åååh nej nej nej de där babblarna tänker jag undvika, haha. Vill inte visa August de där programmen som gör dom helt paralyserade ;) Får spana in Tittut dock :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 08:55:49
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Sarah

Soundtouch. Riktiga bilder och så säger en röst vad det är och sen får man höra hur det låter :-) Finns alltifrån traktorer till sälar :-)

Svar: Åh tack! Det ska jag spana in! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 21:17:56
Postat av: dixie

Tack Sarah! Soundtouch och Videotouch heter dom jag menade :) men lätt paralyserande är dom, vet att Ellie hade en tendens att fastna på ett djur ibland och varje klipp är kke 10sek - om och om och om och om igen :)

Svar: Vi får se vad August tycker! :) Ska spana in dom <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 22:31:01
Postat av: Elinen

Om du har en android telefon kan jag tipsa om typ det mesta som Babyfirst har gjort. Många är kanske lite svåra ännu men typ Peekabo borde kunna gå hem redan. Min ettåring älskar Shapes även om hon inte spelar själv det får jag eller storebror göra, hon vill bara titta på. :)

Svar: Det har jag tyvärr inte, men kanske så har dom de programmen även till iphone? Ska kika :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-22 @ 14:15:23
Postat av: Fredrik Sjölin

Idag släpptes vår app, Hanna & Henri. Den är skapad med tanke på just att vara en lite lugnare app som inte ska stressa barnen. På www.hannahenri.se hittar ni all information om appen och länk till App Store.

Svar: Den får jag genast spana in! Tack Fredrik & lycka till med er app!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-26 @ 13:31:47
URL: http://www.hannahenri.se
Postat av: Hanna

Haha hade tänkt tipsa om babblarna på youtube. Min märta (11mån) blir överlycklig o klappar händerna, sträcker upp armarna och gungar glatt på sin lilla bak! Lagom långa (korta) långa oxå. Finns bara 2 sånger.

Svar: Jag är LIVRÄDD för babblarna ;) haha. Undviken sådandär hjärntvättprogram, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 22:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0