Hårdträning

Just nu ligger denna familjen i hårdträning.
Eller. Iallafall the mama & lillkorv.
Jag ska nämligen yoga varje dag på gymmet denna veckan, Andrew kommer en halvtimme efter med August, lämnar av honom på barnpassningen & åker till jobbet, sedan hämtar jag upp August när passet är slut.
Anledningen till att vi gör så & jag inte kör halva pass är för att jag vill att någon annan ska släppa av August & inte bara jag. Vill liksom bryta det där ledsamma mönstret som vi byggde upp.
(Och att jag avskyr att göra något HALVT.)
Vi har även med snutte & ett snack som ni tipsade om för några veckor sedan.
Så max en halvtimme, varje dag, med en pappa som vinkar hejdå kanske gör susen?
Håller alla tummar & tår för förändring.
 
 
Och hoppas att även jag lär mig något nytt på kuppen.
Eller klarar ett mål jag ännu ej nått.

Lilla yogurtmonstret ute på vift. Oj som han upptäcker här hemma nu! Fortfarande inte på det där "riva ur-sättet", utan mer att han nu vill se vad som finns bakom, under, över osv- så han flyttar runt möbler här hemma, klämmer sig in bakom, kryper under. På en sekund kan han vara bortblåst & jag hittar honom på de knasigaste ställen eller med en hand i en låda som är hööögt upp. Som om hans arm växer så han kan nå de där spännande sakern mamma & pappa pysslar med. Knäppkorven :)

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två

Oj vad du tränar! Duktiga, fina du! <3 och vad fiiiiin du blev i håret!! KRAM

Svar: TACK :)Som tur är är inte varje yogapass fysiskt krävande. 2-3 av dagarna är mestadels stretch och andning ;)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 16:27:35
URL: http://zaraholine.com
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

så härligt hälsosam du är. håller tummarna för att upplägget funkar toppen för er alla :)

kraam ♥

Svar: Jag vet inte jag ;) Nu sitter jag här med chokladbollar i soffan, haha ;)KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 17:09:03
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Tina

Älskar yoga och vilken bra idé med inlämning . Tack för gratulationen.
Kram

Svar: Ja vi får hoppas att det funkar! Och grattis igen! :) Så liten & fin!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 20:38:55
URL: http://Tinasaberi.blogspot.com
Postat av: Dixie

JA! Han kom ut till slut, snabbt och smidigt ;) hann inte ens vara inne 1h innan han kikade ut. Galet - med E låg jag inne i 18h. Så, nu är jag matmaskin igen. Hade helt glömt hur låst man är, att dom vill ha bröstet i munnen hela tiden och hur ont det gör :)

Tror det kan bli jättebra om A lämnar! Pappor är bra på sånt där :)
Kramar!!!

Svar: Oj då gick det verkligen undan!! ;) GRATTIS & underbart att han är här! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-03 @ 22:48:04
URL: http://entillskrutt.blogspot.com
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Riktigt bra plan att pappan lämnar istället, tror att det funkar bättre. Håller tummarna!

Svar: Ja jag hoppas det gör susen! :) Tack för tummhållning ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-04 @ 07:22:38
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Annica

Låter som en jättebra idé att Andrew lämnar honom! När vi skolade in våra barn på förskolan, så var det min man som gjorde det bägge gångerna och vi hade MYCKET mindre problem än många av de andra, där mammorna skötte inskolningen. Jag är Så tacksam att vi valde att gör så.
Jag är övertygad om att det kommer funka för er och vad skönt för dig att kunna yoga i lugn och ro utan att oroa dig! Kram <3

Svar: Vad skönt för er att det gick så smidigt! Kul att höra att pappalämningar faktiskt kan funka :) Hoppas hoppas det går bra för oss & jaaaa det är SÅ himla underbart att yoga i lugn & ro! Förut har jag alltid kikat bort mot dörren utifall för man vet ju aldrig ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-04 @ 08:26:03
URL: http://busarna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0